دوازده نفر از پر افتخارترين و بهترين بازيکنان چپ پاي جهان را نظير مسي،مارادونا،كرايوف و دي استفانو را در اين جا مي آوريم.

به گزارش وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از فوتبال انلاين؛
11 - کارل هينز اشنلينگر

کارل هينز اشنلينگر در سال هاي 1960 يکي از بهترين مدافعان جهان بود . اين بازيکن که براي آث ميلان بازي مي کرد از اولين بازيکنان آلماني بود که در خارج از اين کشور به موفقيت رسيد.اين بازيکن لقب بهترين دفاع چپ جهان را در سال 1968 به خود اختصاص داد و در همان فصل با آث ميلان به قهرماني ليگ رسيد.

10- رابين فن پرسي

اين بازيکن هلندي پيش از اينکه به منچستر يونايتد بپيوندد در آرسنال توپ مي زد. اين بازيکن فصل گذشته نيمه اول فصل را به خاطر مصدوميت از دست داد اما بعد از بازگشت از دوره درمان خود در نيمه دوم فصل براي آرسنال هجده گل به ثمر رسانيد و ثابت کرد که در هر شرايطي يک بازيکن چپ پا مؤثر است.حال او يکي از بهترين مهاجم هاي چپ پاي اروپا محسوب مي شود و نام او براي خط دفاع هر تيمي دلهره آور است.فن پرسي با 25 گل تا به اينجاي فصل، منچستر را به قهرماني ليگ انگليس رساند.

9 - ايکر کاسياس

اين بازيکن نه به خاطر گل هايي که با پاي چپش به ثمر رسانده و نه به خاطر دفاع هايي که انجام داده در اين ليست قرار گرفته بلکه افتخاراتي که اين بازيکن چپ پاي اسپانيايي کسب کرده به قدري زياد بود که نتوانستيم نام او را از اين ليست حذف کنيم.او بارها و بارها بهترين دروازبان دنيا لقب گرفته و سال هاست كه نام او در صدر ليست دروازبانان است.قهرماني در ليگ قهرمانان،جام جهاني،لاليگا،جام ملت هاي اروپا و .......


8 - رائول گونزالس

اين بازيکن پر افتخار ترين بازيکن رئال مادريد محسوب مي شود .وي 323 گل براي رئال مادريد به ثمر رسانده و در ليست گل زنان اين باشگاه در صدر جدول است . وي با رئال مادريد سه ليگ قهرمانان را به دست آورده است و در 145 بازي در ليگ قهرمانان اروپا 71 گل به ثمر رسانده.

7 - روبرتو کارلوس

كارلوس کسي است که پست دفاع چپ را در دنيا متحول کرد.اين بازيکن اولين بازيکني در تاريخ است که در بيشتر بازي هايش در صورت نياز از دفاع چپ جلو آمده و به يک وينگر تبديل مي شد و باز هم جلوتر مي آمد و در فرار هاي سرعتي به خط حمله تيمش کمک مي نمود.اين بازيکن در سال 1997 با ضربه آزادي که به تيم فرانسه زد به بهترين کاشته زن تيم ملي برزيل بدل شد.اين بازيکن به همراه تيم ملي و باشگاهش رئال مادريد افتخارات زيادي از جمله جام حهاني ، سه عنوان قهرماني در اروپا و چهار قهرماني در لاليگا را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

6 - پائولو مالديني

اين بازيکن يکي از اشخاصي است که به عنوان سمبل وفاداري به باشگاه شناخته مي شود.وي بيست و پنج فصل براي تيم آث ميلان به زمين مسابقه آمده و در اين مدت 902 بار براي تيمش در ميدان حاضر شده ، وي که يک مدافع بود کسب هفت بار عنوان سري آ ايتاليا، پنج بار قهرماني در ليگ قهرمانان و حضور در 4 جام جهاني را در کارنامه خود دارد.وي در سن سي و نه سالگي نيز جايزه بهترين مدافع سال يوفا را به دست آورد. اين بازيکن پا چپ به قدري با پاي راستش هم مسلط بازي مي کرد که خيلي ها معتقد بودند که اين بازيکن در اصل پا راست است.

5 - رايان گيگز

شايد بازيکنان بهتري به جاي رايان گيگز در اين رتبه به ذهن همه ما برسد اما کمتر بازيکني مانند او پيدا مي شود که افتخاراتي بسيار زياد و بسيار ارزشمند داشته باشد.اين بازيکن که از سال 1992 در منچستر يونايتد بازي مي کند 13 بار قهرماني ليگ برتر انگليس ، 4 قهرماني در جام اتحاديه انگليس ، 4 بار قهرماني در کارلينگ کاپ ، دو بار قهرماني در ليگ قهرمانان ، يک قهرماني در اينتر نشنال کاپ ، يک قهرماني در جام باشگاه هاي جهان ، برنده دو جايزه بهترين بازيکن جوان سال ، برنده يک بار جايزه بهترين بازيکن سال انگليس بوده است و البته شش بار هم عضو تيمي بوده که عنوان بهترين تيم سال را به خود اختصاص داده است.

4 - فرانس پوشکاش

اين بازيکن يکي از برترين گل زنان تاريخ فوتبال است و رسيدن به رکورد هاي گل زني او براي هر ستاره اي يک آرزو محسوب مي شود .اين بازيکن در 85 بازي ملي 84گل به ثمر رسانيد .اين بازيکن در ليگ مجارستان براي تيک کيسپست در 177 بازي که انجام داد 187 گل به ثمر رساند و بعد از پيوستن به رئال مادريد و کسب پنج عنوان لاليگا با اين تيم در 523 بازي براي تيمش 509 گل به ثمر رساند.وي در سال 1952 نيز به همراه تيم ملي مجارستان قهرماني المپيک را تجربه کرد.

3 - آلفردو دي استفانو

اين بازيکن که از نظر بسياري کامل ترين فوتباليست تاريخ قلمداد مي شود توانايي بازي کردن در هر پستي را داشته ولي در دورانش به عنوان يک مهاجم شناخته شده است. اين بازيکن قسمت چپ زمين را در تملک خود داشته و يکي از با استعداد ترين بازيکنان چپ پاي تاريخ محسوب مي شود.وي با رئال مادريد پنج عنوان قهرماني در اروپا کسب کرده و از اين نظر از پر افتخار ترين بازيکنان باشگاه محسوب مي شود. دي استفانو در زمانش براي سه تيم ملي بازي کرد.وي براي تيم ملي آرژانتين ، کلمبيا و در نهايت اسپانيا به زمين رفته است و بيشتر از همه هم براي اسپانيايي ها افتخار آفريده.وي در 302 بازي براي رئال مادريد 246 گل به ثمر رسانده است.

2 - يوهان کرايوف

كرايوف چپ پا يک بازيکن آزاد بود و به خاطر حضورش در همه جاي زمين و گرفتن کنترل بازي به دست خودش معروف بود.اين بازيکن فوتبال خود را از باشگاه آژاکس آمستردام آغاز کرد و قبل از پيوستنش به بارسلونا رده 240 بازي 190 گل براي اين تيم به ثمر رساند و به همراه تيمش هشت بار قهرماني در ليگ هلند و سه بار قهرماني در اروپا را تجربه کرد.وي در زمان حضورش در بارسلونا يک بار قهرماني لاليگا را تجربه کرد و در 143 بازي 48 گل براي اين تيم به ثمر رساند.او 48 بار براي تيم ملي هلند به زمين رفت و 33 گل نيز به ثمر رساند و در افتخارات او دريافت 3 توپ طلا نيز به چشم مي خورد.

1 - ليونل مسي و مارادونا

ديگو مارادونا

اين بازيکن از نظر بسياري در دنيا بهترين بازيکني که تا به حال به دنياي فوتبال قدم گذاشته  و دست بر قضا اين بازيکن چپ پا است.وي در سال 1986 تيم ملي آرژانتين را به قهرماني رساند و در بازي معروف مقابل انگليس در مرحله نيمه نهايي هر دو گل تيمش را در برد 2 بر 1 به ثمر رساند.گل اول او همان گل است که دست خدا لقب گرفت و گل دوم او که 60 متر به همراه توپ حرکت کرد و بعد از دريبل زدن همه توپ را درون دروازه جاي داد بهترين گل قرن لقب گرفته است.او در صدر جدول ما تنها نيست زيرا خود او معتقد است اين روز ها بازيکني به عرصه فوتبال قدم گذاشته که شايد از او بهتر باشد.

ليونل مسي

او نيز بر حسب اتفاق يک بازيکن چپ پا است اين بازيکن که در حال حاضر تنها 25 سال دارد افتخاراتي کسب کرده که بسياري از بزرگان در طول دورانشان کسب نکرده اند.وي در 245 بازي در بارسلونا 215 گل و 78 پاس گل از خود به ثبت رسانده.اين بازيکن تا به اينجا پنج عنوان قهرماني لاليگا و سه عنوان قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا به دست آورده است . مسي در اين سن کم چهار بار برنده توپ طلا شده و هيچ کس نمي داند  تا پايان دوران فوتباليش چه تعداد از اين جايزه ها و افتخارات براي تيم بارسلونا کسب خواهد کرد.

برچسب ها: کاسیاس ، فوتبال ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کسرا
۱۹:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
من خودم پا چپم و خوشحال ام که مثل مسی و مارادونا پا چپم
Iran (Islamic Republic of)
Taha
۲۰:۲۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
من پا ی چپ هستم ولی ترفتار رونالدو هستم
Iran (Islamic Republic of)
بهترین چپ پا جهان
۱۱:۴۵ ۰۲ آبان ۱۴۰۱
بهترین چپ پا جهان خودم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا ارین روبن بینشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۰:۵۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
منم مثل شما پای چپم و نوک حمله بازی مکنم منم یکی از طرفدارای مسی هستم ۰ رگم آبی خونم اناری تا ابد هستم یه بارسایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
آقای مسی
Iran (Islamic Republic of)
حسین ناصری
۱۸:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
منم که راست دست اما چپ پا ام وخیلی خوش حالم که مثل مسی چپ پا ام
Iran (Islamic Republic of)
کمال
۲۳:۳۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
در ضمن کرایف راست پا بود ...
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۵۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
فقط مارادونا .خودشم بگه مسی بهتره بازم اول مارادوناست بعد مسی
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۶:۳۲ ۲۰ تير ۱۳۹۶
شاید باورش براتون سخت باشه
Iran (Islamic Republic of)
اسکندر حسن پور
۱۰:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
منم هافبک چپم وخوشحالم که پا چپم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۹ ۰۹ دی ۱۳۹۵
خخخخخ من هم دست چپم هم پاچپ بترکه چشم حسودا منم یه نابغم
Sweden
ناشناس
۲۱:۳۵ ۳۱ تير ۱۳۹۵
خودم پای چپم خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
مسي نابقه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۴
یعنی روبن نیست؟!!
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۲:۱۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
منم دست چپم چرا اسم منو نزدین
Netherlands
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
بهتر بود گزارشی از معروف ترین فوتبالیستهای چپ پای ایران هم می گذاشتید
Iran (Islamic Republic of)
علی اس اچ
۲۰:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
فقط کاسیاس فقط
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۱۹:۵۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
واقعا مسی تودنیا تکه
بترکه چشم حسوداش
آخرین اخبار