اجلاس بین‌المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص) با حضور 600 نفر از میهمانان و نخبگان داخلی و خارجی فردا چهارشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، این اجلاس با پیام تصویری حضرت آیت‌الله جوادی آملی و سخنرانی آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری و محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افتتاح خواهد شد.

مفهوم‌شناسی و مبانی نظری، اصول و ابعاد دیپلماسی در سیره پیامبر اعظم (ص) و کاربست دیپلماسی و قدرت نرم پیامبر اعظم (ص) برای تحقق صلح و عدالت در جهان معاصر، سه محور اصلی این اجلاس را تشکیل می‌دهند.

همچنین در این اجلاس که در پاسخ به نیاز جامعه جهانی به تبیین الگوی دیپلماسی و قدرت نرم نبوی و تعمیق معارف اسلام برگزار می‌شود، از چهار هنرمند، نویسنده و محقق جهان اسلام که در خصوص تبیین سیره و دیدگاه‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) تلاش ارزنده‌ کرده و به تولید آثار فاخر پرداخته‌اند تقدیر خواهد شد.

آیت الله سیدجعفر مرتضی محقق برجسته شیعه، حجت‌الاسلام محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، ظفر بنگاش محقق مسلمان و مدیر موسسه اندیشه اسلامی معاصر در تورنتو کانادا و مجید مجیدی کارگردان برجسته ایرانی چهار چهره‌ای هستند که در این اجلاس از آنها تقدیر خواهد شد.

رونمایی از کتاب دیپلماسی صلح عادلانه در سیره پیامبر اعظم (ص) ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه در تهران آغاز و عصر همان روز با سخنرانی علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار