رئيس قوه قضاييه در ديدار نمايندگان كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي تعامل دستگاه قضايي و مجلس را مناسب توصيف كرد و گفت: اميدواريم با همكاري نمايندگان محترم مجلس مشكلات مربوط به نيروي انساني و امكانات قوه قضاييه حل و فصل شود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله "آملي لاريجاني" روز گذشته با اعضاي كميسيون عمران مجلس ديدار و گفتگو كرد.

رئيس قوه قضاييه طي اين ديدار افزود: يكي از مشكل‌ترين و مهم‌ترين بحث‌هاي قوه قضاييه، بحث بودجه است و هر اصلاحي كه در درون قوه قضاييه صورت بگيرد، طبيعتا در چارچوب بودجه‌هاي مصوب ممكن است.

آيت‌الله آملي لاريجاني با تقدير از همكاري مجلس شوراي اسلامي با قوه قضاييه افزود: با عنايت و توجه مجلس شوراي اسلامي برخي از مشكلات قوه قضاييه حل شده است و اميدواريم كه اين تلاش‌ها و همكاري‌ها ادامه يابد تا مشكلات دستگاه قضايي كاهش يابد.

رئيس قوه قضاييه كمبود نيروي انساني را مهم‌ترين مشكل دستگاه قضايي دانست و گفت: گرچه در قوه قضاييه پيشرفت‌هاي خوبي صورت گرفته اما كمبود نيروي انساني از اساسي‌ترين مشكلات قوه قضاييه است.

آيت‌الله آملي لاريجاني تاكيد كرد: تمام تلاش‌هايي كه در مجلس و قوه قضاييه و مجريه صورت‌مي‌گيرد قطعا به منظور خدمت‌رساني به مردم است و دستگاه قضايي نيز نمي‌خواهد در خدمت‌رساني به مردم به دليل نبود امكانات مناسب دچار مشكل شود.

رئيس قوه قضاييه به ايجاد معاونت فناوري و اطلاعات قوه قضاييه به منظور توسعه استفاده از فناوري‌هاي نوين در دستگاه قضايي اشاره كرد و گفت: توسعه فناوري‌هاي نوين در قوه قضاييه براي كاهش مراجعه حضوري مردم به محاكم و ثبت و پذيرش شكايت از طريق امكانات نوين فناوري گام مهمي است كه در دستور كار قوه قضاييه قرار گرفته و البته گسترش آن بايد با حمايت‌هاي بودجه‌اي صورت گيرد.

آيت‌الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود خواستار توجه بيشتر نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به لوايح قضايي شد و افزود: متاسفانه برخي از لوايح قوه قضاييه در دولت معطل مانده و برخي از لوايحي كه به مجلس ارسال شده نيز دچار تغييرات عمده شده است كه اين رويه غيرقانوني است.

رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: به عنوان نمونه لايحه پليس قضايي به مدت دو سال است كه در دولت معطل مانده در حالي كه قوه قضاييه نياز مبرمي به نيروي ضابط آموزش‌ديده، متخصص و در دسترس دارد.

آيت‌الله آملي لاريجاني به لايحه جامع وكالت نيز اشاره كرد و گفت: اين لايحه نيز متاسفانه به سرنوشت لوايح ديگر تبديل شده است.

در اين ديدار نمايندگان عضو كميسيون عمران مجلس نيز نقطه‌نظرات خود را درباره نحوه تعامل مجلس و قوه قضاييه مطرح كردند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار