وضعیت 38 پروژه مهر ماندگار خراسان جنوبی با حضور دستیار ویژه رییس جمهور و مسوولین استان بررسی و پیگیری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  بیرجند

 
 استاندار خراسان جنوبی  در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های مهر ماندگار خراسان جنوبی، گفت: 38 پروژه مهر ماندگار سهم استان خراسان جنوبی بوده که تاکنون بیشتر این پروژه ها به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.
وی افزود: پروژه هایی از قبیل گازرسانی، ایجاد 9 اداره کل، احداث تقاطع غیرهمسطح مهرشهر، احداث 132 کیلومتر راه های روستایی بالای 50 خانوار، احداث 55 کیلومتر فاز دوم راه ها، ایجاد 17 پروژه محرومیت زدایی از جمله پروژه های مهر ماندگاری است که قابل افتتاح و بهره برداری می باشند.
قهرمان رشید ادامه داد: پروژه هایی از قبیل گازرسانی به سه روستا، ایجاد بخش های ICU و CCU بیمارستان قاین، ایجاد 50 کیلومتر راه های روستایی و 30 کیلومتر باند دوم راه ها، اتمام سد فرخی قائن، شبکه آبرسانی 710 هکتار از اراضی پایین دست سد فرخی برخی از پروژه هایی است که باید با تلاش مضاعف و هماهنگی دستگاه های استان به زودی تکمیل و به اتمام برسد.
رشید اظهار کرد: همچنین فاز اول آبرسانی بیرجند، 13 پروژه محرومیت زدایی، استادیوم 15 هزار نفری بیرجند، فاز اول مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران، بخشی از باند دوم راه های اصلی روستایی، بیمارستان 100 تختخوابی طبس از دیگر پروژه هایی است که باید تا پایان خرداد جاری به اتمام برسد.
 وی با تأکید بر حمایت بیشتر از پروژه های شرکت گاز، تصریح کرد: خط انتقال گاز به نهبندان هنوز کلنگ زنی نشده و گازکشی به این شهرستان نیازمند حمایت های بیشتری است.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: احیای فاز اول فولاد قاینات باید در فروردین به اتمام می رسید و پیگیری های جدی نیز صورت گرفته که امیدواریم این پروژه نیز قوت بگیرد.
رشید بیان کرد: تأمین اعتبار برای نیروی انسانی بیمارستان های درمیان، سرایان و سربیشه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
زهرایی مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه برای پروژه های محرومیت زدایی در سه فاز اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان تفاهم نامه بسته شده است، گفت: در فاز اول 50 پروژه با 900 میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسید و در حال حاضر 35 پروژه آماده افتتاح است و 15 پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تصریح کرد: برای فاز دوم پروژه ها 1.5 میلیارد تومان اعتبار قول مساعد داده شده که امیدواریم محقق شود.
مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: احداث استخر قهرمانی بسیج در بیرجند پتانسیل بالایی برای استان محسوب می شود که امیدواریم در ردیف پروژه های مهر ماندگار قرار بگیرند.
ساکی مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران خراسان جنوبی نیز افزود: احداث مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار با زیربنای 12 هزار و 300 متر در پنج طبقه از سال 87 آغاز شده و در حال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: فاز ورزشی این مجتمع با 90 درصد پیشرفت فیزیکی به 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
بهره برداری از پروژه سیمان باقران تا اسفند 92
علیرضا جمیع رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز گفت: تاکنون 18.5 میلیارد تومان تسهیلات مصوب بانک ملی برای پروژه سیمان باقران بوده و 10 میلیارد تومان نیز توسط مجریان طرح واریز می شود؛ این پروزه 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اسفند 92 به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: فولاد قاین نیز که جزء 80 طرح فولاد کشور است تا آذر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
کریمی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با بیان اینکه بیمارستان های سربیشه، درمیان و سرایان آماده افتتاح است، گفت: بیمارستان 200 تختخوابی بیرجند برای اتمام به 30 میلیارد تومان اعتبار و برای تجهیز نیز به 30 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.
وی با بیان اینکه مناقصه ایجاد بیمارستان خوسف تا 15 روز دیگر برگزار می شود، ادامه داد: بخش های ICU و CCU بیمارستان قاین با 85 درصد پیشرفت فیزیکی به 700 میلیون تومان دیگر نیازمند است.
محمدرضا رضایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: این اداره کل هفت پروژه مهر ماندگار را به خود اختصاص داده که پنج پروژه مربوط به بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: تاکنون 15 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده است که با اعطای 4 میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداری خواهند رسید.
محرابیان قول مساعد داد:
اعتبارات سال 92 خراسان جنوبی هفته آینده تخصیص می یابد
 دستیار ویژه رییس جمهور نسبت به تخصیص اعتبارات سال 92 در هفته آینده قول مساعد داد و گفت: امیدواریم با این تخصیص مشکلات مالی برطرف و پروژه های باقی مانده مهر ماندگار سرعت بیشتری بگیرد.
علی اکبر محرابیان شب گذشته 17 اردیبهشت جاری در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های مهر ماندگار خراسان جنوبی، با تأکید بر اینکه در پیشرفت باید به گذشته و در هدف باید به ظرفیت ها آینده بنگریم، گفت: اگر امروز در شاخص های مختلف خراسان جنوبی را با شروع دولت نهم مقایسه کنیم رشد چشمگیری کرده و سرعت رشد و توسعه این استان نسبت به سایر استان ها بیشتر بوده است.
وی منابع انسانی در خراسان جنوبی را یک فرصت ممتاز و ویژه برای این استان دانست و افزود: وجود فرهیختگان و میزان تحصیلات مردم خراسان جنوبی بزرگترین سرمایه های این استان محسوب می شود چراکه پیشرفت هر قوم و منطقه ای نیروی انسانی آن است.
دستیار ویژه رییس جمهور ادامه داد: ظرفیت منابع انسانی در خراسان جنوبی به گونه ای است که راندمان پیشرفت به نسبت منابع مالی که در اختیار دارد بسیار بالا است.
محرابیان اظهار کرد: 24 پروژه در این استان به مرحله بهره برداری کامل رسیده است و در بحث اعتبارات علی رغم محرومیت های خراسان جنوبی سهم اعتبار استان تقریبا 100 درصد تخصیص یافته است.
وی افزود: مسوولین باید با تلاش جدی و عزم محکم در روزهای پایانی دولت کارنامه خوبی را در اذهان مردم به جای بگذارند.
دستیار ویژه رییس جمهور با بیان اینکه بیشتر پروژه های خراسان جنوبی جنبه خدماتی دارد، گفت: برای پروژه های مهر ماندگار بنیاد شهید با فوریت یک میلیارد تومان به پیمانکار داده می شود و پیمانکار نیز باید نواقص کار خود را برطرف کند همچنین اعتبارات کامل برای طرح های این اداره کل از سوی دولت به صورت کامل تأمین می شود.
محرابیان در رابطه با سرعت عمل در ایجاد بیمارستان خوسف ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: برای دانشکده پرستاری دو میلیارد تومان اختصاص یافته است که یک میلیارد تومان آن داده شده و بیش از یک میلیارد تومان دیگر هفته آینده تخصیص می یابد که مقدار اضافه صرف احداث ICU بیمارستان قاین شود.
وی از اختصاص اعتبار برای راه ها، اختصاص اعتبار به طرح های محرومیت زدایی در هفته آینده، اختصاص 1.5 میلیارد تومان به ساختمان استانداری و یک میلیارد تومان به پایانه مرزی خبر داد.
دستیار ویژه رییس جمهور اظهار کرد: تسهیلاتی که برای ساخت هتل ها نیاز است اگر در سیستم بانکی وارد شود مدت طولانی باید طی کند بنابراین به اندازه 8 درصد یارانه صدور تسهیلات به سازمان میراث فرهنگی داده می شود اما امیدواریم با فوریت پروژه ها را به اتمام برسانند.
محرابیان تصریح کرد: در ماه جاری 100 درصد اعتبار سد سیاهو تخصیص داده شد و مابقی طرح ها تا سقف 25 درصد نقدینگی داده می شود.
وی بیان کرد: استادیوم 15 هزار نفری مشکل اعتباری ندارد و تأمین برق و راه دسترسی در استان پیگیری شود تا این پروژه 15 خرداد قابل افتتاح باشد.
دستیار ویژه رییس جمهور خاطرنشان کرد: برای سد فرخی قاین 20 میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش می رسد./س
 

 
برچسب ها: مهر ، ماندگار ، حراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.