سبحانی پس از ثبت نام کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات قبل از اینکه عرصه تقلا برای بدست آوردن رأی ملت باشد صحنه تلاش ملت برای انتخاب امینی پارسا است تا ردای خدمت به قامت وی بپوشاند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حسن سبحانی نماینده دوره پنجم، ششم و هفتم مجلس پس از ثبت‌نام در یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری خود گفت: من به جد بر این باورم که انتخابات قبل از آنکه عرصه‌ای برای تقلای کاندیداها جهت بدست آوردن رأی ملت باشد، صحنه تلاش ملت برای انتخاب رئیس‌جمهوری امین و پارسا است که ردای خدمت را بر قامت وی بپوشانند.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر دریای خروشان ملت اصلاح ارزش‌ها و آرمان‌هایش را برمی‌گزیند تا هیچ‌گاه قدرت برای سوءاستفاده سیاسی و اقتصادی مجال رشد نیابد.

سبحانی تصریح کرد: اینجانب استاد اقتصاد با تجربه قانون‌گذاری برنامه دولت قانونی را در معرض انتخاب ملت می‌گذارم، برنامه‌ای که قرار است اقتصاد خالی از ربا، احیای قانون و عدالت تعیین شود و امور کشور را با اخلاق‌مداری که جامعه نیازمند و محتاج به آن است اداره کند.

وی در پاسخ به این سؤال که شما صرف حضورتان در چند دوره نمایندگی مجلس خود را به عنوان رجل سیاسی می‌دانید، گفت: من سالیان طولانی در دولت در سمت معاونت وزیر، کار اجرایی انجام داده‌ام و 12 سال در مجلس حضور داشتم و بر همین اساس ثبت‌نام کردم.

اين كانديداي رياست‌جمهوري در پاسخ به این سؤال که دليل شما براي حمايت از قانون تثبیت قیمت‌ها در دوره فعالیت خود در مجلس چه بود؛ اظهار داشت: در مورد بحث تثبیت قیمت‌ها بايد هم سؤال‌کننده و هم جواب‌دهنده بر مسائل اقتصادی اشراف کامل داشته باشند در حال حاضر صحبت درباره این مسئله بیهوده است فقط به این مقدار اکتفا می‌کنم که آن طرح به جای خود بسیار قابل دفاع بود اما در همان سال دولت 4 متمم بودجه ارائه کرد که 10.1 میلیارد تومان به مبلغ بودجه اضافه شد و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که آثار آن از بین رفت.

نماینده اسبق مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات شده‌اید یا خیر، بیان کرد: داوطلب مستقل هستم و به صورت مستقل شرکت کرده‌ام، ائتلاف و یا نبودن در انتخابات بعد از آن معنا پیدا می‌کند که برنامه‌هایی که وجود دارد مشخص شود.

وی همچنین در مورد قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: این مسئله باید به دور از فضای احساسی بررسی و آسیب‌شناسی شود و طرحی به مجلس ارائه شود تا با فراهم شدن شرایط مناسب برای پیامدهای منفی و جبران خسارت افراد لطمه دیده اقداماتی صورت گیرد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس‌جمهور حتماً درباره قانون هدفمندی یارانه تجدید نظر می‌کنم همان‌طور که سابقه من نشان می‌دهد با این مسئله هم مخالف بوده‌ام.

سبحانی در پاسخ به این سؤال که چه نقاط قوتی در دولت احمدی‌نژاد می‌بینید که می‌تواند در دولت شما هم تداوم یابد، اظهار داشت: سادگی و مردمی‌بودن از نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد بود که امیدوارم در صورت انتخاب من به عنوان رئیس‌جمهور این مسئله تداوم داشته باشد.

نماینده اسبق مجلس همچنین در بیان نقاط قوت دولت خود ادامه داد: شرایط ما در کشور آمیخته با مسائل اقتصادی است و بنده سالیان طولانی معلم اقتصاد بوده و هستم، 12 سال در مجلس در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، و همین طور کمیسیون تلفیق حضور داشته‌ام امیدوارم که نقاط ضعفی که مانع خدمت من به ملت باشد در دولتم حضور نداشته باشد.

وی در مورد دلایل افزایش قیمت ارز بیان کرد: افزایش قیمت ارز را معلول اجرای هدفمندی به طور ضعیف و شرایط دیگری مثل سوء مدیریت در ارائه مسائل می‌بینم که به آن دامن زد، باید نسبت به اصلاح نرخ ارز بررسی‌هایی انجام شود اما اینکه مسائل به مرحله با ثبات می‌رسد نیازمند گذر زمان است.

سبحانی همچنین در مورد اعضای کابینه خود گفت: به کسانی فکر کردم اما این مسئله به صورت بهینه طراحی شده نیست.

این نماینده اسبق مجلس همچنین در مورد رابطه ایران با دیگر کشورها اظهار داشت: منافع ایران در سراسر جهان گسترده است و من دلیلی نمی‌بینم که بخواهیم به جز رژیم غاصب صهیونیستی با دیگر کشورها ارتباط برقرار نکنیم البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که کشورهای اسلامی و آسیایی بايد سهم بیشتری از دیگر کشورها مثل کشورهای آمریکای لاتین داشته باشند اما در کل هر جا منافع کشور باشد باید آن را جستجو کرد.

وی همچنین در مورد هزینه‌های تبلیغاتی خود خاطرنشان کرد: من قبلاً هم اعلام کردم که تا مبلغ 37.5 میلیون تومان با هزینه خود انتخابات را پیش می‌برم زیرا بیش از این ضرورتی ندارد و صلاحیت مردم را باید مردم تشخیص دهم من فقط اعلام آمادگی کرده‌ام.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارزش ، آرمان ، سبحانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار