مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان با تاکید بر گسترش فعالیت های گازرسانی روستایی این استان در چند سال اخیر از رشد ٢٠ برابری گازرسانی به روستاهای استان خوزستان در دولت های نهم و دهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، ناصر افشین با بیان این که تا پیش از فعالیت دولت نهم تنها ٥٨ روستای استان خوزستان از گازطبیعی بهره مند شده بود،افزود:هم اکنون یک هزار روستای این استان زیرپوشش گاز قرار دارد و عملیات اجرایی برای گازرسانی به ٣٠٠ روستای دیگر نیز در دست اجراست.

وی اظهار کرد: باتوجه به فعالیت های انجام شده در بخش گازرسانی روستایی هم اکنون ٥٠ درصد روستاهای استان خوزستان از گازطبیعی بهره مند شده اند.

بهره مندی ٧١ شهر از گازطبیعی

افشین درباره گازرسانی شهری در استان خوزستان نیز گفت: تا پیش از دولت نهم تنها بخشی از ٢٣ شهر خوزستان از گاز بهره مند بودند؛ در حالی که هم اکنون شمار شهرهای بهره مند از این حامل انرژی به ٧١ مورد رسیده و گازرسانی به سه شهر دیگر نیز در درست اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان پوشش جمعیت شهری بهره مند از گاز استان خوزستان را ٩٩ درصد اعلام کرد.

افشین همچنین درباره آخرین وضعیت جایگاه های عرضه( گازطبیعی فشرده شده) در استان خوزستان نیز گفت: هم اکنون ٩٦ جایگاه عرضه سی ان جی در نقاط مختلف این استان فعالیت می کنند در حالی که پیش از آغاز فعالیت دولت نهم، تعداد آنها در سراسر استان خوزستان تنها سه مورد بوده است.

بهره مندی ٥٨٢ واحد صنعتی از گازطبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان رشد هزار درصدی گازرسانی به واحدهای صنعتی استان خوزستان را از دیگر فعالیت های چشمگیر در چند سال گذشته عنوان کرد و گفت: شمار بهره مندی این واحدها از گاز طبیعی تا پیش از فعالیت دولت نهم ٥٢ مورد بوده است؛ در حالی که هم اکنون ٥٨٢ واحد صنعتی استان خوزستان زیرپوشش گازطبیعی قرار دارند.

افشین همچنین از بهره مندی ١٩ شهرک صنعتی خبر داد و گفت: گازرسانی به ٦ شهرک صنعتی دیگر نیز از جمله فعالیت هایی است که هم اکنون در دست اجراست.

تدوین برنامه برای تامین گاز صنایع متناسب با نیاز آنها

وی با تاکید براین که تامین گاز صنایع عمده در دستور کار شرکت گاز استان خوزستان است، تصریح کرد: این شرکت بنا بر مجوز وزارت نفت (مصوب در شرکت ملی گاز ایران) و برنامه تدوین شده کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت،ر گاز صنایع استان خوزستان را متناسب با نیاز آنها تامین خواهد کرد.

 مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان با بیان این که این استان از نظر میزان مصرف گاز رتبه سوم کشوری را دارد، بخش صنعتی را عمده ترین مصرف کنندگان گاز در این استان برشمرد./س
برچسب ها: گازرسانی ، روستا ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار