عضو كميسيون حقوقي قضايي مجلس گفت: طرحي پيش‌بيني شده است مبني بر اينكه اگر دولت بيش از سه ماه براي لوايح قوه قضاييه معطل كند، رئيس دستگاه قضا مي‌تواند آن را به صورت لايحه به صحن مجلس تقديم كند.

" ابولفضل ابوترابي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در پي انتقاد " آيت‌الله آملي لاريجاني" از معطلی لوایح قضایی در دولت اظهار داشت: طرحي پيش‌بيني شده است مبني بر اينكه اگر دولت بيش از سه ماه هركدام از لوايح قوه قضاييه را معطل كند، رئيس دستگاه قضا اين اختيار را دارد كه آن را به صورت لايحه به صحن مجلس تقديم كند.

وي ادامه داد: اين طرح پيشنهادي در حال حاضر در مجلس اعلام وصول شده و در كميسيون قضايي نيز راي آورده و منتظر است تا در صحن مجلس بررسي شود.

ابوترابي  به دلايل معطلي دولت در بررسي لوايح قضايي اشاره كرد و گفت: علت اين امر مسائل سياسي و فني است، بدين‌ معني كه برخي لوايح مانند قانون مجازات اسلامي به لحاظ تعدد مواد زمان زيادي براي بررسي و كار كارشناسي نياز دارد و اين يك مورد فني است.

وي افزود: اما دولت برخي لوايح را به دليل مسائل سياسي دستكاري و يا در آن تغيير عمده‌اي ايجاد و پس از گذشت مدت زمان طولاني آن را به مجلس ارسال مي‌كند كه اين روند كاري آفتي براي لوايح قضايي است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ابوترابی ، لوایح ، دولت ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار