موناکو
اولین شهر در لیست ما موناکو است که در همسایگی فرانسه و در اروپای غربی واقع شده است و با مساحت ۰٫۷۶ مایل و جمعیتی در حدود ۳۶ هزار نفر دومین کشور کوچک در جهان است و البته از نظر تراکم ،متراکم ترین کشور از لحاظ جمعیتی در جهان است و البته جای تعجب ندارد که یکی از ۱۰ شهر بد جهان برای رانندگی است و به ویژه در هنگامیکه عجله دارید خودروها در خیابان رژه میروند.
تورنتو –کانادا
در حالی که شهرهای ایالات متحده از این لیست معاف شده اند به نظر میرسد کانادا در این زمینه چندان خوش شانس نبوده و در مقام شماره ۹ ، شهر تورنتو قرار گرفته است که بزرگ ترین شهر در این کشور است و البته با بیش از ۲٫۶ میلیون نفر جمعیت ، پنجمین شهر پرجمعیت در شمال آمریکا است و در سال گذشته در صدر لیست بالاترین هزینههای زندگی در آمریکا قرار گرفت و جالب است بدانید که این شهر از لحاظ تراکم جمعیت در مقام چهارم آمریکای شمالی است حتی از شهر بزرگ نیویورک بیشتر ترافیک داشته و البته بخشی از مسئله این است که ۷۰ درصد از رفت و امد ساکنان آن در هر روز با وسیله نقلیه شخصی صورت میگیرد.
ساکنان مسکو دیگر بر تاخیرهای چند ساعته و به طور متوسط ۳ بار در روز و در ساعتهای طولانی عادت کرده اند که البته آلودگی هوا و ذرات معلق دود در هوای سرد مزین بر جهنمیبودن ماندن در ترافیک در شهر مسکو است.
شهر سائوپولو برزیل بزرگ ترین منطقه شهری در نیمکره جنوبی است و بنابراین جای تعجب ندارد که در لیست ما حضور دارد .
این شهر دارای جمعیت ۲۰ میلیون نفری است که شاید پرجمعیت ترین شهر در تمام قاره آمریکا است اما حقیقت این است که نژاد برخی از بهترین رانندگان خودرو مسابقه ای در جهان به این شهر باز میگردد که شاید یکی از دلایل شلوغی همین باشد و لازم به ذکر است که در سائوپولو هیچ جاده میدانی وجود نداشته و ساکنان مجبور به حرکت در خیابانهای سرراست یا خیابانهایی با دسترسی محلی هستند.
بانک جهانی یک بار به لاگوس ۱۵۰ میلیون دلار اعتبار اختصاص داد تا شاید دستی بر سر و روی جادههای این شهر و ساخت جادههای جدید کشیده شود ولی به جای این کار مسئولین این شهر اتوبوس خریداری کردند و در حال حاضر پراز جاده هی بی در و پیکری است که با انبوهی از خودرو و افراد پر شده اند.
به هر حال شما در بیشتر از ساعات روز که پای رادو ترافیک لاگوس مینشینید عبارت حرکت آهسته خودروها را به کرات از رادیو میشنوید.
چرا ژوهانسبوگ به عنوان بدترین شهر پنجم برای رانندگی انتخاب شده است،ظاهرا بیش از دو سوم رانندگان آن در رفت و آمد به صورت تک سرنشین هستند و از انجایی که استفاده مشترک از خودرو به وضوح در آفریقای جنوبی دیده نمیشود ترافیک بسیار بدی در این شهر وجود دارد و به تازگی نیز یک بازی رانندگی در این شهر رواج یافته است که به شما برای آزام ماندن و صبور بودن در رانندگی امتیاز مثبت و برای خشم امتیاز منفی به صورت هوشمندانه در نظر میگیرد.
در ۴۰ سال گذشته ،جمعیت شهر مکزیکو ۴ برابر شده است و با این حال جادهها عمدتا در همان سطح باقی مانده اند پس چه چیزی در این شهر بدتر شده است .
مانیل –فیلی پین
در کشور فیلیپین ،یکی از بدترین شهرها برای رانندگی به نام مانیل وجود دارد که در واقع ساکنان این شهر در عمق مشکلات ترافیکی که تنها یکی از انان انواع و اقسام بیماریهای تنفسی است غرق شده اند که البته همسایگی در کنار انبوهی از زباله را همیشه یارو و یاور خود میبینند.
مانیل در سال ۲۰۰۱ در حدود ۶۰ میلیون دلار کمک از بانک جهانی برای فعالیتهای مرتبط با حمل و نقل عمومیقرض گرفته است که البته تا حدودی با ترویج استفاده از حمل و نقل غیر موتوری ،اثرات آن احساس شده است.
چگونه میتوان بد رانندگی کردن را تجربه کرد ،این تجربه بد رانندگی کردن در هندوستان و در دهلی نو دارای تجربه بسیار ملموسی است زیرا این شهر دارای بیشترین تعداد مرگ و میر سالانه مربوط به جاده در بین کشورهای جهان است که باعث میشود کمیعجله در ترافیک دهلی نو نه تنها استرس زا باشد بلکه بسیار خطرناک نیز است .
به هر حال تنها راه سریع رسیدن در دهلی نو استفاده از گاریهای چوبی (پیک موتوری خودمون از نوع بی سر و صدا ودود) برای سریع تر رسیدن است.