معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم گفت: تاکنون 500 نشست انتخاباتی در مجموع آموزش عالی کشور برگزار شده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، غلامرضا خواجه سروی   در جلسه شورای فرهنگی دانشگاهی خراسان‌رضوی در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی اظهار کرد: در دولت‌های نهم و دهم در بخش فرهنگی وزارت علوم تلاش شده به سوی هم افزایی حرکت کنیم و یکی از این ثمرات تشکیل شورای فرهنگی موسسات دانشگاه‌ها در تهران و استان‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 300 موسسه فرهنگی آموزش عالی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: سازماندهی این تعداد موسسه بسیار مشکل است و با توجه به اینکه دانشگاه‌ها از استقلال نسبی برخوردار هستند؛ باید برنامه‌ها متفاوت و سطح هم پذیرش متفاوت باشد در نتیجه قدرت تشکل‌ها یکی نیست.

خواجه سروی با بیان اینکه تاکید ما بر این بوده که بر آیند این نشست‌ها به نفع نظام باشد گفت: این نشست‌ها باید به ارتقای مشارکت‌ها بینجامد و هتک حرمت به افراد و نظام یا گروه‌های دیگر اتفاق نیفتد.

وی با بیان اینکه جامعه و جهان باید بداند دانشگاه‌ها بسیار فعال هستند افزود: ظرفیت کرسی‌های آزاد اندیشی بسیار خوب است و اطلاع رسانی فعالیت‌های فرهنگی و انتخاباتی دانشگاه‌ها در زمان حاضر بسیار اهمیت دارد.

خواجه سروی یادآور شد: دانشجویان و اساتید باید شاهد برگزاری انتخابات باشند تا خود به سئوالات و شبهات در دانشگاه‌ها پاسخ دهند.

وی در مورد تاریخ امتحانات در دانشگاه‌ها گفت: در 84 دانشگاه دولتی از دوم تیر ماه امتحانات برگزار و در مابقی قبل از 20خرداد امتحانات برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم خاطرنشان کرد: مسئله مهم انتخابات و نقش دانشگاه‌ها مد نظر وزارت علوم بوده و از شهریور سال گذشته زیرساخت‌های لازم برای مشارکت در انتخابات و دعوت مردم به مشارکت در انتخابات انجام شده است.

وی افزود: تاکنون 500 نشست انتخاباتی در مجموع آموزش عالی برگزار شده است.

در ادامه ابوالفضل غفاری، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها پیگیر مسائل قرآنی در دانشگاه‌ها هستند اما ما هم‌اکنون از انجام فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها راضی نیستیم و نهضت قرآنی باید در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.


برچسب ها: معاون ، فرهنگی ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.