کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: جار و جنجال سياسي اقتضاي دموکراسي است اما دولت نبايد پاي ثابت اين امور باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "صادق واعظ‌ زاده" کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در نشست سراسري دفتر تحکيم وحدت که در دانشکده ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد با اشاره به اهميت نسل‌هاي دانشجو و جوانان در کشور گفت: جوانان و دانشجويان با خصوصيات جسمي و روحي که دارند نيروي پيشگام تحولات اجتماعي هستند.

وي ادامه داد: با تشخيص درست نيازها و نگاه عميق به مسائل و پيدا کردن راه حل‌ها بايد کمک کرد تا نقش برجسته نيروهاي جوان در کشور مشخص شود.

واعظ زاده افزود: بايد تلاش کنيم تا اين رکودي که در سال‌هاي اخير در جامعه دانشجويي حاکم شده است از قبل انتخابات قدري زايل شده و نشاط و تحرک اجتماعي و سياسي به اين نيروهاي پيش گام بازگردد.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: متاسفانه در دانشگاه‌ها هيچ فضاي مناسبي از نظر آزاد انديشي براي تاثيرگذاري سياسي و فرهنگي وجود ندارد و شرايط کافي براي اثر گذاري حداکثري فراهم نشده است.

واعظ زاده گفت: برنامه من اين است فضايي فراهم کنم تا بتوان از اين نيروي عظيم کشور به طور کامل بهره مند شد چراکه نسل جوان مي‌تواند با ارائه راهکارهاي جديد چرخ حرکت جامعه را سرعت بخشد.

وي افزود: دانشجويان و جوانان توانايي ديدن افق‌هاي بلند و ترسيم اهداف بزرگ را دارند و با فراهم بودن شرايط مي‌توانند عظم خود را براي عملي کردن اهداف جزم کنند.

واعظ زاده تصريح کرد: وضعيت دانشگاه‌ها و دانشجويان براي من حيرت آور است که بايد علت‌هاي اين امر را واکاوي کرد چراکه به نظر مي‌رسد علت آن در حوزه روانشناسي اجتماعي باشد.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: مقام معظم رهبري در فرمايشات خود جوانان را موتور پيشرفت خواندند، اين موتور در کشور وجود دارد خوب هم کار مي کند اما متاسفانه درگير چرخهاي اجتماع نشده است.

وي تصريح کرد: مديران ارشد کشور هر سخن غير واقعي را به هم نسبت بدهند و بعد ادعا مي‌کنند ما مسلمان‌ و با عدالت هستيم.

واعظ زاده اظهار داشت: اگر تبعيض و رانت کمتر شود ما به عدالت خواهي نزديک شديم، ضمن اين كه مديران بايد خدمتگذار مردم باشند و به فکر پرکردن جيب خودشان و اطرافيانشان نباشند ما به عدالت نزديک مي شويم به يک پست سياسي افتخار کنند.

واعظ زاده افزود: کسي که رئيس جمهور مي شود آن هم رئيس جمهور ايران اين براي او امري ضروري است و اينکه براي خود ذخيره اندوخته کنند اين صحيح نيست ثروت کشور در دست يک گروه خاص باشد بلکه همه آحاد ملت و جوانان بايد آن را در دست داشته باشند.

وي تصريح كرد: رسيدن به پيشرفت و عدالت کار دشواري است احتياج به يک جنبش دارد مثل عصر انقلاب الان وقت آن رسيده که وارد عمل شويم و حرف ها و اميد ها را به مرحله عمل درآوريم.

واعظ زاده گفت: 20 سال حرف از عدالت بزنيد هيچ چيز در جامعه عوض نمي شود برنامه بدون آرمان وعمل به جايي نمي رسد امروز آرمان و پيشرفت کاملا روشن است اينکه ما چه هدفي را بايد دنبال کنيم که قدمي برداريم فرصت زيادي نداريم ده دوازده سال بيشتر فرصت نداريم تا ايران پيشرفت کند اگر نتوانيم به پيشرفت برسانيم عصر انقلاب در خطر قرار خواهد گرفت.

وي افزود: جامعه ما از نسل جواني دارد خارج مي شود و رو به ميانسالي مي رود و جامعه وقتي پيشرفت مي کند که نيروي جوان زيادي داشته باشد

واعظ زاده گفت: رقباي ما به سرعت در حال پيشرفت هستند و اگر ما به اين پيشرفت دست پيدا نکنيم آرزوهاي ما محقق نخواهد شد.

كانديداي احتمالي رياست جمهوري با اشاره به اصل برنامه هايش در سياست داخلي گفت: آرامش سياسي و دور کردن دولت از مرکز درگيري ها مهم است کشور ما از نظر سياسي آشفته است و هيچ کشوري با وجود آشفتگي پيشرفت نکرده است به خصوص اينکه دولت يک پاي ناآرامي ها باشد.

وي گفت: فکر دولت نبايد ظرف اين مناقشات شود مديران عالي فرقي با شما ندارند و وقتي درگير بازي هاي سياسي مي شوند فکرشان درگير مي شود يکي از ناآرامي هايي که باعث مي شود آرامش بهم بخورد همين جنجالهاي سياسي است که اقتضاي دموکراسي است اگر دولت پاي ثابت اين درگيري ها باشد نمي توان يک دولت وحدت درست کرد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: شایسته‌گزینی از سیاست‌های دولت من خواهد بود چرا که باید از همه نیروهای توانمند و شایسته در کشور استفاده کرد.  
 

 
واعظ‌ زاده افزود: از همه نیروهای توانمند شناخته شده و حتی شناخته نشده‌ای که در کشور وجود دارند و می‌توانند در سطح‌ سیاسی کارهای اجرایی انجام دهند می‌توان بهره زیادی برد.  
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: رسیدگی به امور جوانان و نجات آنها از برنامه‌های اصلی من است چرا که ما در کشور 4.5 میلیون دانشجو داریم که 80 درصد آنها زیر بار شهریه متحمل هزينه هايي مي‌شوند.  
 
 
واعظ‌ زاده گفت: مقررات اداری دست و پاگیر در کشور باید از دانشگاه‌ها شروع شود تا فضای کار برای جوانان و آزاداندیشی برای آنها امکان‌پذیر شود.
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: توجه عادلانه به شهر و روستا جزء برنامه‌های دولت من خواهد بود هر چند در حوزه روستایی کارهای زیادی انجام شده و بحث محرومیت‌زدایی به خوبی دنبال شده است.
 

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اشتغال روستایی و افزایش درآمد روستاییان از مهمترین برنامه‌های ما در حوزه روستایی خواهد بود، چرا که ما علاوه بر افزایش اشتغال نباید منزلت روستایی را که خداوند به آنها عطا کرده است را خراب کنیم.  
 
وی گفت: توجه عادلانه به مناطق مختلف کشور و اقوام و قومیت‌های مختلف نیز از اهم برنامه‌های من خواهد بود.
 
واعظ زاده با اشاره به برنامه خود در سیاست خارجی افزود: سیاست خارجی ما یک چارچوب بسیار متقن و عالی برپایه عزت، مصلحت و حکمت دارد و برپایه این سه عامل مردم ما هیچوقت آماده نبودند که زیر ذلت بروند.  
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر نقش محوری حکمت اشاره کرد و گفت: حکمت خرد متعالی است که تعیین می‌کند در چه مواردی باید روی مواضع‌مان محکم بایستیم و کجا باید تعامل داشته باشیم.  
 
وی بیان داشت: اکثر کشورها در دنیا از تئوری  بازدارندگی هسته‌ای استفاده می‌کنند و سیاست من بازدارندگی غیرهسته‌ای است.
 
واعظ‌ زاده ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در دنیا به حدی رسیده که بدون نیاز به سلاح هسته‌ای تهاجم نظامی را برای خودش بسیار نامحتمل کرده است.
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اعتقادات و سرمایه‌های معنوی، پایمردی و مقاومت مردم و نیروهای مسلح که توان دفاعی بسیار بالایی دارند، بازدارنده‌های هسته‌ای ما هستند.  
 
 
واعظ‌ زاده بیان کرد: سیاست خارجی ما با دنیا باید فعال و ابتکاری باشد و این ابتکار عمل باید در جهت بهبود اقتصادی کشور باشد.  
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما با آمریکا سیاست کاملا مشخص و عملیاتی داریم که در نشست‌های بعدی آنرا تشریح خواهم کرد.  
 
وی با اشاره به برنامه‌ خود در حوزه اقتصاد گفت:‌ اصول مورد نظر من در اقتصاد این است که دولت را باید به جایگاه خود بازگرداند؛ دولت باید سیاست‌های کلی را اجرا کند چرا که اگر دولت مثل یک فدراسیون فوتبال باشد و خودش تیم درست کرده و به بازی بفرستد سرانجام بازنده می‌شود.
 
واعظ‌ زاده اظهار داشت: ‌در حوزه اقتصاد باید سیاست‌های روشن و باثبات طراحی کرد که هر روز تغییر نکند.  
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: حذف رانت از مهمترین برنامه‌های من در حوزه اقتصاد خواهد بود.
 
وی با اشاره به اهمیت تولید در حوزه اقتصاد افزود: از آنجایی که تولید یک حلقه از یک زنجیره نیاز به یک برنامه کلان داریم و ما تمرکز‌ اصلی‌مان روی تولید است.
 
واعظ‌ زاده درباره امتیازات و معایب دولت قبلی گفت: توجه به اقشار محروم و مستضعف جامعه از ویژگی‌های اصلی دولت احمدی‌نژاد بود اما دولت وی ارتباط ضعیفی با قشر متفکر جامعه و دانشجویان داشته  و همینطور به برنامه و برنامه‌ریزی توجه چندانی نشده است.
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره پیشرفت در کشور اظهار داشت: حرکت ما به سمت پیشرفت کند و زیگزاگی بوده است و ما نقشه جامعی برای پیشرفت کشور نداشته‌ایم لذا فرصت‌هایی را از دست داده‌ایم.
 
وی تصریح کرد: هر دولتی که روی کار می‌آید نباید دولت قبل را یک سکه پول کرده و خود را رستم دستان بداند که می‌خواهد بدون نقد عمل کند.  
 
واعظ زاده افزود: متاسفانه این رویه غلط تا حد زیادی در فضای انتخاباتی دیده می‌شود، در حالی که نقد به دولت‌های گذشته باید منصفانه بوده و هم نکات مثبت و هم منفی را عنوان کرد.  
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولت باید از مرکز مناقشات و جنجال‌ها به دور و مستقل از جریان‌ها و دستجات سیاسی باشد.
 
وی درباره بحث اشتغال گفت: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و روستاییان جزء برنامه‌های من خواهد بود چرا که در دوره‌های قبل برنامه‌هایی اجمالی و کلی در این زمینه داده شد که متاسفانه آمار درستی از درصد اشتغال ارائه نشد.
 
واعظ‌ زاده در پایان خاطرنشان کرد: من اگر رئیس‌جمهور شوم هیچ شیفتگی در من ايجاد نمی‌شود، چرا که من چندین سال است در این دولت بوده و حضور داشته‌ام و فقط به خاطر اجرای برنامه‌هایی که در ذهن دارم وارد این عرصه شده‌ام.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: انتخابات ، ریاست ، جمهوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار