کتاب "خاطرات آیت الله ابراهیم امینی" در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می گردد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران؛  کتاب "خاطرات آیت الله امینی " که توسط خود ایشان به رشته تحریر درآمده است به تازگی منتشر شده و در غرفه ی  مرکز اسناد انقلاب اسلامی در نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می گردد.  
گفتنی است؛ مشغله‌هاي امروز شخصيت‌هاي مؤثر در انقلاب اسلامي گاه ثبت خاطرات ارزنده  ایشان را با مشكلاتي مواجه مي‌سازد كه اين امر حتي در مواقعي به باقي ماندن انبوهي از خاطرات ناب و مفيد در سينه‌ي آنان منجر شده است. اما خوشبختانه بسياري از اين افراد با عنايت به ضرورت اين مقوله، در بيان خاطرات و حتي نوشتن آن اهتمام  داشتند.
بنابراین گزارش؛ ابراهيم اميني از جمله افرادي است كه به‌رغم پذيرش مسئوليت‌هاي مختلف در حفاظت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و نيز تلاش‌هاي مستمر علمي، از ثبت خاطرات خويش در تاريخ غفلت نورزيده و خاطرات خود را به رشته‌ي تحرير درآورده است.
شایان ذکر است؛ خاطرات ايشان از دوران كودكي و جواني و تحصيل در قم و اصفهان، در كنار نكات خواندني از احوال شخصي، نگاشته‌اي موجز و مفيد در معرفي اوضاع فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي ايران در مقطع مورد بحث مي‌باشد.همچنين فعاليت‌هاي تبليغي ايشان و به ويژه سفرهاي تبليغي به كشورهاي مختلف جهان، خاطراتي تلخ و شيرين و متفاوت را براي نويسنده به همراه داشته كه بخشي از كتاب را به خود اختصاص داده است.در بخش ضمايم كتاب نیز، گزيده‌اي از تصاوير و اسناد مربوط به حيات سياسي و فرهنگي آيت‌الله اميني منتشر شده است كه خواننده‌ي كتاب و به ويژه پژوهشگران حوزه‌ي انقلاب اسلامي را در همراهي با سير فعاليت‌هاي راوي ياري مي‌دهد.
گفتنی است؛ آيت‌الله اميني در دوران جواني با امام خميني (ره) آشنا و شيفته‌ي مراتب معنوي، سجاياي اخلاقي و ويژگي‌هاي تدريس وي شد. حضور فعال راوي در عرصه‌هاي نهضت اسلامي موجب غناي اين بخش از خودنوشت و بازگويي ابعاد ظريفي از آن شده است. همين امر در مقطع پس از انقلاب اسلامي نيز نمود يافته و مأموريت‌ها و مناصب گوناگون، آيت‌الله اميني را از نزديك ناظر جريانات و وقايع حساس و گاه مبهم در اين مقطع قرار داده است.  
کتاب "خاطرات آیت الله ابراهیم امینی" که به همت شعبه قم این مرکز گردآوری شده است، در 440 صفحه و تیراز 2000 نسخه با قیمت 13500  د ر بیست ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران غرفه اسناد انقلاب اسلامی عرضه می گردد. /ص
 

برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.