مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایارن خبر داد :

اجرای همزمان عملیات احداث سد و شبکه آبیاری و زهکشی طرح چمشیر

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت : طرح سد و نیروگاه چمشیر از معدود طرح هایی است که عملیات احداث سد و شبکه آبیاری و زهکشی آن همزمان آغاز شده و همزمان به پایان می رسد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران سید محمدرضا رضازاده در مراسم افتتاح تونل انحراف آب سد چمشیر گفت : با وجود این که اردیبهشت هنوز به پایان نرسیده وزارت نیرو طرح هایی را آغاز و یا به مرحله بهره برداری رسانده که خود نماد حماسه اقتصادی در بخش آب و برق است .
وی افزود : از ابتدای امسال آغاز ساخت بلندترین سد بتنی جهان (سد بختیاری ) آغاز شد و همچنین بلندترین سد خاکی کشور (سد و نیروگاه گتوند ) به بهره برداری رسید .
وی ادامه داد : اخیرا اولین واحد نیروگاهی از نخستین طرح تلمبه ذخیره ای کشور  به شبکه سراسری وصل شده و در آینده نزدیک به بهره برداری رسمی می رسد .
رضازاده اظهار داشت : عملیات انحراف آب طرح سد و نیروگاه چمشیر به پایان رسیده و عملیات اجرایی احداث بدنه سد آغاز می شود که با اتمام و بهره برداری از آن تاثیرات مثبت بر روی سه استان بوشهر ، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان دارد .
وی با بیان این که حماسه های بزرگی که در این 50 روز از گذشت سال 92 در وزارت نیرو شکل گرفته تنها تاثیرات اقتصادی ندارد  اظهار داشت : این طرح ها علاوه بر تاثیرات اقتصادی مزیت های سیاسی فراوانی برای کشور دارد که موجب همبستگی ملی ، افزایش امید و نشاط در بین هموطنان و افزایش نا امیدی در دشمنان است .
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به خصوصیات منحصر به فرد سد و نیروگاه چمشیر اظهار داشت : در این طرح از منابع مالی خارجی استفاده می کنیم  که باعث می شود طرح با مشکلات مالی مواجه نشود  .
وی ادامه داد : شیوه اجرای طرح از نوع RCC انتخاب شده که وقتی بتن ریزی آغاز می شود بدون هیچگونه وقفه باید تا پایان اجرای طرح ،بتن ریزی ادامه داشته باشد که خود باعث می شود کاهش مدت زمان اجرای طرح می گردد.
رضازاده با اشاره به این که امروزه دنیا علاقه مند است که در بخش نیروگاهی تهداد نیروگاه ها را افزایش داده ولی ظرفیت های آنها را کاهش دهد افزود : در سد و نیروگاه چمشیر 3 واحد 55 مگاواتی و 2 واحد 5.5 مگاواتی احداث می شود .
وی خاطرنشان کرد :طرح سد و نیروگاه چمشیر از معدود طرح هایی است که عملیات احداث سد و شبکه آبیاری و زهکشی آن همزمان آغاز شده و همزمان به پایان می رسد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار