مرحله نهایی سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره با اجرای 33 نمایش در تهران به پایان رسید و روز 21 اردیبهشت در مراسم اختتامیه اسامی نفرات برتر این جشنواره در بخش های مختلف اعلام می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، احسان حاج‌عليخاني کارگردان نمایش شمر به روايتي ديگر یکی از شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره بود که عصر روز پنج شنبه این نمایش را در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برد.
حاج علیخانی در گفت و گو با روابط عمومی جشنواره تئاتر تک نفره در خصوص این جشنواره گفت: مقوله تئاتر براي من یک هدف نیست بلکه یک حرفه است و به طور کلی کاری غیر از تئاتر ندارم. جشنوارة تئاتر تكنفره نيز يكي از مياديني است كه مي‌توانم بخشي از دغدغه های خودم را در آن سامان بدهم.
کارگردان نمايش شمر به روايتي ديگر در خصوص این نمایش گفت: در این نمایش شخصیتی به نام ميرزا محمود به نوعي بر اساس نذر به مرور اجمالي زندگينامة شمربن ذي الجوشن مي پردازد. نويسنده، كارگردان و بازيگر این اثر خود بنده هستم.
حاج علیخانی با اشاره به ضرورت برگزاری و تداوم جشنواره تک نفره گفت: جشنوارة تئاتر تك نفره مي تواند رويكرد نويني در تاريخ تئاتر ايران باشد اما به شرطها و شروطها...
وی همچنین به رابطه نمایش تک نفره با نمايش هاي آیيني و سنتي ايرانی اشاره کرد و گفت: نمایش های سنتی و کهن ایران زمين كم از كمديا دلارته ايتاليا، اپراي پكن چين و كاتا كالي هندو ندارد اما متأسفانه ما نمايش هاي ايرانيان را در ميداني كوچك، حبس نگاه داشته ايم.اینجا باید از خودمان بپرسیم چرا سعدي افشار مي بايست تنها بازمانده نمايش تخته حوضي ما با شد؟در كل اگر نمايش‌هاي ايراني: تعزيه، نقالي، پرده‌خواني، سياه بازي و ... قرباني سليقه‌ها و عقيده‌ها نگردد، نه تنها مي‌تواند احيا كننده سنت هاي كهن ما باشد بلكه ابزاري غني و قوي است در مسافت فرهنگ و تبادل انديشه در رويارويي با مخاطب فهيم تئاتر امروز.../ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار