فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به‌طور 24 ساعته تمام تهدیدات را رصد می‌کنیم و توسط کارشناسان حرکت‌های لازم را انجام می‌دهیم و اگر نیاز باشد مقابله می‌کنیم.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در مجتمع آموزشی رفاهی ثامن‌الائمه(ع) مشهد اظهار کرد: سرلوحه کار نیروهای مسلح توجه به توان عملیاتی و کفایت رزمی است.

وی افزود: این آمادگی نتیجه چند مولفه است، وقتی مولفه‌ها در کنار هم قرار بگیرند به آمادگی رزمی مطلوب می‌رسیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: آمادگی کامل به نیروها این امکان را می‌دهد که خود را به دشمن تحمیل کنند.

پوردستان با بیان اینکه نیروی انسانی محوری‌ترین مولفه است تصریح کرد: نیروی انسانی که از بنیه‌های ایمان و اعتقاد بالایی برخوردار باشد محوری‌ترین مولفه است.

وی در ادامه افزود: نقش نیروی انسانی در گذشته، حال و آینده یک نقش بی‌بدیل است.

پوردستان با اشاره به اینکه جنگ افزارها در دست نیروهای انسانی معنا پیدا می‌کنند، عنوان کرد: جنگ‌های آینده، جنگ‌های انسان محور است نه افزارمحور.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در جنگ‌های اخیر نشان داده شد که این نیروی انسانی است که حرف اول را می‌زند.

وی با اشاره به جنگ‌های خلیج فارس، جنگ افغانستان خاطرنشان کرد: مولفه دوم در آمادگی نیروها تجهیزات است که بتواند در برابر دشمن کار خودش را انجام بدهد.

وی افزود: در جنگ‌های اخیر شاهد بودیم که تجهیزات چقدر کاربرد داشت، کنترل از راه دور باید در تجهیزات دفاعی وجود داشته باشد.

پوردستان با اشاره به نقش آموزش بیان داشت: آموزش نقش بسیار مهمی دارد، حلقه وصل بین نیروی انسانی و تجهیزات، آموزش است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: اگر آموزش نباشد نیروی انسانی نمی‌تواند از تجهیزات پیشرفته استفاده کند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح آمادگی کامل برای دفاع از کشور را دارند تاکید کرد: یکی از فعالیت‌های نیروهای مسلح رصد کامل تهدیدات است.

پوردستان گفت: به‌طور 24 ساعته تمام تهدیدات را رصد می‌کنیم و توسط کارشناسان حرکت‌های لازم را انجام می‌دهیم و اگر نیاز باشد مقابله می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه دشمن استکباری اهداف ژئوپولیتیکی را دنبال نمی‌کند، اظهار کرد: وقتی دشمن اهداف ژئوپلیتیکی خود را نتوانست پیاده کند، امروز با اهداف ژئوکونومیک وارد منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا شده است.

وی خاطرنشان کرد: ساده اندیشی است اگر فکر کنیم استکبار در مقابل جمهوری اسلامی ایران فقط جنگ سخت را در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: ناکامی‌های دشمن سبب شده است که راهبرد خود را در منطقه عوض کند و امروز جنگ نرم را در دستور کار خود قرار داده است.

پوردستان با بیان اینکه در جنگ نیمه سرد تلاش دارند با تحریم‌ها نارضایتی را در مردم ایجاد کنند، تاکید کرد: در جنگ نرم تلاش دشمن این است که ذائقه مردم را عوض کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: تلاش دشمن این است که جوانان و نوجوانان را با فرهنگ غربی خود بیشتر از فرهنگ غنی اسلامی ما مانوس کنند.


برچسب ها: فرمانده ، نیروی ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.