مسئول کمیته اطلاع رسانی پنجاه و سومین کنگره بین المللی دندانپزشکی گفت: چنانچه هزینه های اولیه درمان های دندانپزشکی با کنترل کیفی انجام شود تا چند سال بیماران در پرداخت هزینه ها دچار مشکل نخواهند بود.

دکتر سید مصطفی فاطمی با بیان اینکه درمان های دندانپزشکی در حوزه سلامت ما به عنوان درمان لوکس تلقی می شوند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: بیمه های فراگیر مانند تأمین اجتماعی نیز یکسری درمان های اولیه مانند کشیدن، جرم گیری و ترمیم را تحت پوشش قرار داده اند که با توجه به درمان محور بودن حوزه سلامت ما پاسخگوی نیاز بیماران نیست.

وی افزود: گرچه پوشش بیمه ای درمان های اولیه و بهداشتی در حوزه پیشگیرانه است اما به دلیل فرهنگ پیشگیری گریز ما از یکسو و فرهنگ درمان محور ما از سوی دیگر سرمایه گذاری لازم در حوزه دندانپزشکی انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه بهانه اصلی برای این معضلات هزینه های بالای دندانپزشکی است گفت: باید یک کنترل کیفی انجام شود و در واقع هزینه گذاری اولیه این درمان ها با کنترل کیفی انجام شود تا برای چند سال بیماران مشکلی از لحاظ هزینه های پرداختی از جیب خود نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: بطور کلی 60 درصد هزینه های سلامت در شاخه های مختلف از جیب مردم پرداخت می شود که با عملکرد بهینه سازمان های بیمه گر می توان میزان پرداخت از جیب مردم را کاهش داد./ح







برچسب ها: دندانپزشکی ، هزینه ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار