عسگرزاده گفت بانك مركزي براي رفاه حال مردم درراستاي افزايش تعداد شعب بايد شاخص تعريف كند

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛عسگر زاده، مدیر عامل بانک حکمت ایرانیان در جمع خبرنگاران گفت: در سطح دنیا برای افزایش رفاه حال مردم از ابزارهای الکترونیکی استفاده می‌شود و بانک  حکمت نیز با به کار گیری دقیق و موثر یک سامانه بانکداری مبتنی بر هوش مصنوعی اين امر را پيگيري مي كند.
 
وی ادامه داد: 82 درصد عملیات بانکی بیرون شعبه در سامانه هم بانک انجام می‌شود از جمله امکان دریافت اضافه نمایش کارت، به صورت دستی دریافت، ضریب پروندهای تسهیلات مشتری، امکان پرداخت قبض و انتقال وجه و غیره است.
 
عسگر زاده مبنی بر اینکه با توجه به پراکندگی شعب بانک در سطح استان تهران آیا برای گسترش شعب برنامه ای دارید؟  گفت : بانک مرکزی متاسفانه  یک خط کش کنترلی ایجاد کرده که بر اساس آن بانک ها باید برنامه افزایش شعب خودرا متوقف کنند و 20 درصد شعب را نیز کاهش دهند، برای سال  92 این یک تصمیم کارشناسی شده نیست  چرا که افزایش شعب بانک ها باید از یک اندازه و مقیاس برخودار باشد  و بانک ها براساس سرمایه ای که دارند نسبت به ایجاد شعب  اقدام کنند به طور مثال بانکی که 400 میلیارد تومان سرمایه دارد حاکثر می تواند 200 شعبه ایجاد کند و بانک دیگری که سرمایه 800 میلیار تومانی دارد 250 شعبه و بانک سومی که با سرمایه 1000 میایارد تومانی در بازار فعال است اجازه ایجاد 500 شعبه را داشته باشد، نه اینکه ما با سرمایه کنونی فقط 120 شعبه در سراسر کشور داشته باشیم و بانک دیگر هم با همین سرمایه 800 شعبه داشته باشد.

باید بگویم که بانک مرکزی برای تعیین تعداد شعب بایستی یک شاخص تعریف کند و بانک بر اساس آن شاخص اقدام به تاسیس شعب خود کنند.وی ادامه داد : بانک حکمت ایرانیان در تهران 17 شعبه فعال دارد  و12 شعبه آماده داریم که اگر بانک مرکزی مجوز بدهد شروع به فعالیت خواهند کرد که البته این شعب در استان ها فعال خواهند شد مثل ورامین ،عسلویه و....
عسگر زاده افزود :رویکرد ما برای افزایش شعب به هیچ عنوان گسترش شعب نیست چرا که بانکداری الکترونیکی بهترین جایگزین برای ما است و این بانک هدفش گشترش شبکه الکترونیکی است. 

وی سرمایه بانک ها ، کیفیت خدمات دهی و اطلاع رسانی رابهترین شاخص اعلام کرد و ادامه داد: شفاف سازی یکی از پارامتر های مهم برای بازار سرمایه است و ما در سال 90 به میزان  75 ریال سود تقسیم کردیم و امسال نیز 135 ریال سود کسب کردیم  که 105 ریال تقسیم می کنیم و سعی می کنیم برای سال 92 به میزان 185 ریال سود تقسیم کنیم. همچنین از محل تجدید ارزیابی دارایی ها  افزایش سرمایه خواهیم داد.

مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان افزود:‌این بانک در زمینه بانکداری الکترونیکی اقدامات خوبی را انجام داده و ما از مدرن ترین سیستم روز منطقه برخورداریم و توانسته ایم ظرف 2 سال بانکداری الکترونیکی را  توسعه دهیم ودر جایگاه خوبی قرار بگیریم.

عسگرزاده در ادامه با اعلام اینکه 53 درصد سهامداران ما حقیقی  و 46 درصد حقوقی هستند افزود:با تلاش کارکنان بانک حکمت ایرانیان در تمامی معاونت ها و مدیریت های این بانک ،سود سهام سال ۹۱ که در پیش بینی های بودجه ای ۷۳ ریال بود، در پایان سال مذکور معادل ۱۰۵ ریال محقق شد که پس از کسر ذخایر قانونی و تصویب مجمع عمومی بانک بین سهامداران توزیع خواهد شد.

مدیر عامل بانک حکمت ایرانیان در پایان از افزایش سرمایه بانک از ۴۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: از برنامه‌های بانک حکمت ایرانیان آن است که به اعطای وام‌های خرد برای اقشار مختلف مردم بپردازد چرا که در حال حاضر به این وام‌ها توجه نمی‌شود و این درحالی است که دهک‌های پایین جامعه با همین وام‌های خرد مانند قرض الحسنه،‌ جعاله و ودیعه مسکن می توانند بخشی از مشکلات خود را حل کنند. /ع
     
 

برچسب ها: بانک ، شعب ، مشتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار