ساخت مرکز شیمی درمانی بیرجند برای کمک و کم کردم درد و رنج بیش از چهار هزار سرطانی امروز چشم انتظار کمکهای خیرین و مسئولان است این درحالیست که ساخت این مرکز به دلیل کمبود بودجه با مشکل مواجه شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ؛سرطان اصطلاحی برای حدود 100 نوع بیماری است که در آن سلولها به صورت غیرطبیعی و بدون کنترل تقسیم شده و می ‌توانند به سایر بافتها حمله کنند.

شیوع سرطان به روند افزایش سن و امید به زندگی بستگی دارد و کشور ما در زمره کشورهایی است که سرطان با سرعت زیادی در آن در حال گسترش است، روشهایی که تا کنون برای درمان سرطان و جلوگیری از پیشرفت بافتهای آلوده این بیماری توسط انسان کشف شده است شامل شیمی درمانی و پرتودرمانی است.

شیمی‌ درمانی یکی از روش‌های درمان سرطان و یا تخفیف موقت آن با استفاده از برخی داروهای خاص است، کار اصلی این داروهای خاص از بین بردن سلولهای درگیر سرطان بدون صدمه به بافتهای مجاور آن است.

برای انجام شیمی درمانی، مراکز خاصی جدا از بیمارستانها و مراکز درمانی معمولی در نظر گرفته می شود.

در استان خراسان جنوبی نیز با توجه به آمار  بالای چهار هزار نفر  مبتلا به سرطان ساخت مرکز شیمی درمانی از سال 90 آغاز شده که هم اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل کمبود منابع مالی عملا کار ساخت متوقف شده است.

 بیماران سرطانی خراسان جنوبی برای انجام عمل شیمی درمانی مجبورند مسافتهای طولانی را طی کنند که این  بر درد گران بودن دارو ها، خستگی، افسردگی  و ...  افزوده است.

 

 درد هزینه ها بیشتر از درد سرطان آزارم می دهد

یکی از بیماران سرطانی خراسان جنوبی می گوید : من برای انجام شیمی درمانی به مشهد مراجعه می کنم که طی کردن مسافت 7 ساعته بیرجند – مشهد جسم من را دچار خستگی و کوفتگی می کند و این سبب می شود در حین شیمی درمانی حال عمومی من مساعد نباشد و شیمی درمانی نتایج لازم را ندهد.

یکی دیگر از بیماران سرطانی نیز با اشاره به اینکه درد هزینه ها بیشتر از درد سرطان برایش شده است، ادامه می دهد: من به علت پیشرفت سرطانم مجبورم هر ماه دوبار به تهران مراجعه کنم که مسافت زیاد خراسان جنوبی تا تهران من را مجبور به استفاده از هواپیما می کند و هزینه های بالای سفر با هواپیما بر هزینه های گزاف شیمی درمانی می افزاید که پرداخت آن از توان من خارج است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخي مسئولان هیچ وقت شرایط روحی و وضعیت مالی بیمار را درک نمی کنند، گفت: نمی دانم چرا مدیران به خاطر هزینه های بیمار به خود اجازه می دهند با هر برخوردی آنها را تحقیر کنند در صورتی که امکان ندارد کسی که توان پرداخت هزینه های خود را داشته باشد حتی برای یک ثانیه برخورد های تحقیر آمیز برخی مسئولان را قبول کند.

 وی با اشاره به اینکه با ساخت مرکز شیمی درمانی در استان بسیاری از هزینه ها کاسته می شود، عنوان کرد: امیدواریم جامعه خیرین و مسئولان بتوانند خود را جای یک بیمار سرطانی تصور کنند و برای  اجرای این پروژه حیاتی کمک کنند.

 

 ساخت مرکز شیمی درمانی عملال متوقف شده/ مسئولان حتی یک ریال کمک نکردند

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی در گفتگو با مهر،گفت: برای ساخت مرکز شیمی درمانی بیرجند تا کنون 2.5 میلیارد تومان هزینه شده است که تمامی این رقم از محل کمک های مردمی بوده است.

سید محمود حسینی با بیان اینکه مسئولان قول و وعده های بسیاری برای کمک به ساخت این مرکز داده اند، بیان کرد: اما تا این لحظه حتی یک ریال کمک از سوی مسئولان نداشته ایم.

وی بیان کرد: مسئولان اگر نمی توانند به وعده های خود عمل کنن قول آن را هم ندهند.

وی با بیان اینکه ساخت مرکز شیمی درمانی استان در مساحت ش هزار متر مربع در شهر بیرجند در حال ساخت است، گفت: این پروژه 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل کمبود منابع مالی هم اکنون  ساخت پروژه عملا متوقف شده است.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی در خصوص قول مساعد استاندار خراسان جنوبی در سال گذشته مبنی بر اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به ساخت مرکز شیمی درمانی گفت:  پایان سال گذشته عنوان شد 500 میلیون تومان برای ساخت این مرکز به دانشگاه واگذار شده اما تا کنون هیچ قدمی حتی از سوی دانشگاه برای کمک به این مرکز نداشته ایم.

 وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت قول تجهیز این مرکز را داده است، تصریح کرد: در این راستا یک دستگاه شتاب دهنده خطی به استان اختصاص یافته که در انبار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند موجود است.

حسینی خواستار کمک های خیرین برای ادامه ساخت این مرکز شد. 

باید به این نکته اندیشید که آیا تا زمانی که ساختمان مرکز شیمی درمانی استان ساخته نشود قول مساعد برای تجهیز آن می تواند مشکلات بیماران سرطانی خراسان جنوبی را در مراجعه به شهرهای دیگر برطرف کند ؟

خیران در ساخت مرکز شیمی درمانی همت خود را نشان دادند و حال نوبت دولت است که با ارائه اعتبارات به موقع و کافی، دردی از آلام بیماران سرطانی بکاهد و مشکل پیمودن مسافتهای طولانی برای درمان آنان را برطرف کند.

برچسب ها: در مانی ، خیران ، متوقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.