نائب رئيس كميسيون حقوقي قضايي مجلس گفت: چنانچه فرد در مقام رسمي و غير آن، دليل يا مدركي براي ارتكاب جرم توسط اشخاص ديگر در دست دارد مي‌بايست آن را به مراجع قضايي اطلاع دهد چراكه مطرح كردن آن در افكار عمومي به عنوان تهديد نه تنها سودي ندارد بلكه جرم تلقي شده و قابل تعقيب است.

"حميدرضا طباطبايي نائيني" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه " تهديد برخي افراد به افشاگري" در آستانه انتخابات كاري غير قانوني است اظهار داشت: مرجع رسيدگي به تخلفات و جرائم در كشور قوه قضاييه است و هيچ‌كس حتي مقامات رسمي كشور اجازه ندارند با تهديد ديگران به افشاگري ، موجب فراهم شدن تشويش اذهان عمومي و لطمه به مواضع كانديدا در انتخابات شوند.
 
وي با بيان اينكه تهديد و افشاگري موجب آسيب ديدن حقوق كانديداها مي‌شود، ادامه داد: چنانچه فرد در مقام رسمي و غير آن، دليل يا مدركي براي ارتكاب جرم توسط اشخاص ديگر در دست دارد مي‌بايست آن را به مراجع قضايي اطلاع دهد چراكه مطرح كردن آن در افكار عمومي به عنوان تهديد نه تنها سودي ندارد بلكه جرم تلقي شده و قابل تعقيب است.

طباطبايي نائيني با اشاره به جرم " تهديد به افشاگري" گفت: اين عمل حربه‌اي است كه اگر فردي آن را به كار گيرد نه تنها به لحاظ ارزشي جايگاهش را در اذهان عمومي از دست مي‌دهد بلكه به تعبير مقام معظم رهبري دچار نوعي بداخلاقي سياسي نيز شده است.
 
وي در پايان اين عمل را خلاف قانون و شرع دانست و خاطر نشان كرد: اين گونه حربه‌ها در اين دوره انتخابات ديگر هيچ تاثيري در راي و نظر مردم ندارد چراكه همه قضايا به كلي روشن شده است، لذا اين واكنش ناشي از عجز و ناتواني افراد است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار