نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: به قیمت فعلی کشمش کاشمر به شدت اعتراض داریم چرا که این قیمت باغداران منطقه را با ضرر جدی مواجه می‌کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،محمد اسماعیل‌نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قیمت فعلی کشمش کاشمر خجالت آور است چرا که هزینههای باغداران مانند کود، قیمت انرژی، دستمزد کارگران و... افزایش داشته اما کشمش بر خلاف سایر کالاها و محصولات نسبت به سال گذشته ارزان تر شده است.

وی ادامه داد: ما با این وضعیت شرمنده مردم شدهایم و من در مجلس نسبت به این موضوع به شدت اعتراض کرده و از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی خواستهام موضوع را حل کنند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه باید به صورت جدی به موضوع صادرات کشمش کاشمر اهمیت داده شود، خاطرنشان کرد: پیگیری‏هایی را برای ترغیب صادرکنندگان انجام داده و اقداماتی برای صدور کشمش کاشمر به کشورهای ژاپن، روسیه و چند کشور اروپایی در حال انجام است، بنابراین توصیه من به باغداران این است که در حد امکان فعلا از فروش کشمش خودداری کنند.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که برای حل ریشهای مشکل قیمت کشمش باید انجام شود، ایجاد تشکلهایی در همین زمینه توسط خود باغداران و تولیدکنندگان کشمش در شهرستانهای کاشمر، خلیل آباد و بردسکن است تا این تشکل، ساز و کارهای تجاری، شناسایی صادرکنندگان و هم افزایی تجار را انجام داده و با بهبود وضعیت صادرات کشمش از متضرر شدن باغداران جلوگیری کند.

اسماعیل‌نیا افزود: برای ایجاد چنین تشکلی، تعدادی از افراد مورد نظر در این شهرستان شناسایی شده و امیدواریم با ورود خود مردم، بتوانیم مشکل را حل کرده و وضعیت بازار کشمش را بهبود ببخشیم/س 

برچسب ها: قیمت ، کشمش ، کاشمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.