امام جمعه فیروزکوه گفت: امام راحل به راستی ملت ایران را از زیر یوغ استکبار بیرون کشید و در حالی که منابع کشورمان به یغما می ‏رفت، ما را نجات داد و به ایرانیان آزادی بخشید.

حجت‏ الاسلام عبدالعلی استیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: به تعبیر یکی از بزرگان دین، «اگر تمام عمرمان را شکرگزاری کنیم، حتی شکر یک لحظه از نعمت وجود امام راحل را نمی ‏توانیم به جای آوریم».

وی ادامه داد: انسان‏ ها با تجهیز خود به سلاح علم و جهاد می‏ توانند تمام قله‏ های افتخار را فتح کنند و این دو مقوله در وجود امام راحل جمع شده بود و نمود عینی داشت.

استیری با تأکید بر اینکه سیره امام راحل در جامعه باید بیشتر تبیین شود افزود: امروز آزادگان جهان از خمینی ایران الگوبرداری می‏ کنند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: مطالعه مقاطع مختلف زندگی امام خمینی (ره) دارای درس ‏ها، پندها و عبرت ‏های فراوانی است که می‏ تواند مورد استفاده همگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: با گذشت 24 سال از رحلت امام، باید در عمل نشان دهیم از آن وجود مقدس، آرمان‏ های ایشان و مکتبی که پایه‏ گذاری کرده ‏اند، فاصله نگرفته ‏ایم.

استیری تصریح کرد: امام خمینی (ره) از علمای تراز اول تمام اعصار هستند؛ به طوری که امروز اساتید حوزه‏ های علمیه کتاب ‏های ایشان را به عنوان منبع اصلی درسی خود بر می ‏گزینند و روز به روز سیره و تفکر معظم‏ له در جهان بیشتر تجلی می ‏یابد.

امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: امام خمینی (ره) از دوران جوانی، جهاد اکبر و مبارزه با نفس داشتند و پس از نقش ‏آفرینی در پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی، جهاد با دشمنان، شیاطین و استکبار جهانی را در پیش گرفتند.

وی ادامه داد: معتقدیم در تمامی مراحل زندگی کوچک‏ ترین خطایی از امام راحل سر نزده است؛ چراکه در غیر این صورت، به این مقام و متحول کردن دنیا نائل نمی‏ شدند و پس از 24 سال از رحلتشان، در قلب‏ های آحاد ملت و آزادگان جهان جای نداشتند.

استیری اضافه کرد: آحاد مردم باید سیره امام راحل را به عنوان شیوه و راه زندگی سرمشق قرار داده و از آن در امور مختلف فردی و اجتماعی بهره گیرند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.