سنندج/

تأیید صلاحیت 87.19 درصد از نامزدهای شوراهای کردستان

رئیس ستاد انتخابات کردستان از تأیید صلاحیت 87.19 درصد نامزدهای شوراهای شهر و 98 درصد نامزدهای شوراهای روستایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، حسن‌زاده در نشست هم‌اندیشی ستاد انتخابات استان کردستان با اصحاب رسانه در سنندج‏ با اشاره به انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و تمهیدات انجام شده آماده برگزاری انتخاباتی بدون مشکل همچون سنوات گذشته در سطح استان هستیم.
به گفته وی، مقدمات انتخابات خردادماه امسال با زنگ انتخابات از سوی وزیر کشور به صورت همزمان در اواخر فروردین‌ماه آغاز شد و دستورات لازم برای اجرای انتخاباتی پرشور و بدون مشکل به فرمانداران و بخشداران ابلاغ شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان کردستان تصریح کرد: فرمانداران و بخشداران نیز باید بر اساس ضوابط و قوانین انتخاباتی در زمینه تأیید و یا رد صلاحیت کاندیداهای شوراها اقدامات لازم را انجام دهند.
وی تصریح کرد: افراد رد صلاحیت شده می‌توانند اعتراضات خود را به هئیت نظارت داده تا در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی قرار گیرد.
حسن‌زاده تبعیت از قانون را وظیفه همه افراد جامعه دانست و گفت: همه نامزدهای انتخاباتی چه آنان که رد صلاحیت می‌شوند و چه تأیید شدگان باید به رأی شورای نگهبان احترام گذاشته و از آن تبعیت کنند.
وی توجه به بحث آموزش مجریان و کاندیداهای انتخاباتی را ضروری دانست و گفت: طی دوره‌های گذشته در حوزه آموزش در سطح کشور و به تبع آن استان اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
به گفته حسن‌زاده، ارائه این آموزش‌ها نقش قابل توجهی در راستای صحت و درستی برگزاری انتخابات در دوره‌های گذشته داشته است.
حسن‌زاده از کسب رتبه ششم استان کردستان در برگزاری انتخابات گذشته در سطح کشور خبر داد و گفت:‌ در سایه تلاش اعضا و مجریان ستاد انتخابات و حضور پرشور مردم در انتخابات گذشته در بسیاری از سرفصل‌ها موفق به کسب رتبه برتر در سطح کشور شدیم.
وی افزود: امیدواریم امسال نیز با تلاش حماسی همه عوامل و حضور سرنوشت‌ساز مردم شاهد کسب رتبه نخست استان در برگزاری انتخابات پیش‌رو باشیم.
رئیس ستاد انتخابات کردستان از پیش‌بینی 901 شعبه اخذ رای ثابت و سیار در انتخابات 24 خردادماه در سطح استان خبر داد و گفت: در هر شعبه اخذ رای صندوق‌های جداگانه برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها راه‌اندازی می‌شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.