افتتاحيه دومین دوسالانه دیوارنگاری با نمایش طرحهای دیوارنگاری در محوطه خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، افتتاحيه دومین دوسالانه دیوارنگاری روز گذشته در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
بنابراین گزارش، مراسم اختتامیه دومین دوسالانه دیوارنگاری با حضور "مجید سرسنگی"، مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، "شوشتری" معاونت سازمان زیباسازی شهرداری تهران، "رضا بابازاده مقدم"‌ دبیراین دوسالانه ملی و ... .
جمع کثیری از هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی از جمله:"مصطفی اسدالهی"، "محمد فدوی"، "جمشید حقیقت شناس"، و ... در محوطه باغ هنرمندان ایران برگزار شد.
مجید سرسنگی، مدیر عامل خانه هنرمندان ایران در این مراسم با تبریک ولادت امام محمدباقر(ع) گفت: رویدادهایی چون دوسالانه دیوارنگاری می تواند در ارتقاء سطح سلیقه مردم به لحاظ بصری نقش مؤثری را داشته باشد.
وی اظهار داشت: دوسالانه دیوارنگاری در حقیقت بررسی نقاش های دیواری است که در سطح شهر اجرا شده است.
رضا بابازاده مقدم، دبیر دومین دوسالانه دیوارنگاری نیز گفت: دومین دوسالانه دیوارنگاری با هدف مروری بر فعالیتهای صورت گرفته سازمان زیباسازی شهرداری تهران در طول 2 سال اخیر در ارتباط با نقاشی دیواری صورت گرفته، برگزار شده است.
وی اظهار داشت: این دوره از دوسالانه دیوارنگاری در 3 بخش برگزار شده است.
وی گفت: بخش اول مروری بر آثار یک دهه اخیر نقاشی دیواری است که در این بخش 91 اثر به دبیرخانه این دوسالانه رسیده و از بین این آثار 55 اثر به عنوان آثار انتخاب شده بر روی دیوار نصب شده است.
وی اظهار داشت: در بخش دوم این دوره از دوسالانه دیوارنگاری از بین 915 طرح رسیده، 125 طرح انتخاب و برای شرکت در نمایشگاه ارائه شده است.
وی همچنین درباره بخش مقالات در دومین دوسالانه دیوارنگاری نیز گفت: در این بخش نیز از میان 42 مقاله و پایان نامه رسیده، به ترتیب 5 مقاله و 3 پایان نامه انتخاب شده است.
وی تصریح کرد: دومین دوسالانه دیوارنگاری با برگزاری کارگاه های آموزش نقاشی دیواری در محوطه باغ هنرمندان ایران همراه است.
دبیر دومین دوسالانه دیوارنگاری اظهار داشت: در طول برگزاری نمایشگاه دومین دوسالانه دیوارنگاری نشستهای تخصصی در ارتباط با نقاشی دیواری هم در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.