تریبون آزاد «انتظارات من از رئیس جمهور من» در دانشگاه ارومیه برگزار شد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه تریبون آزاد دانشجویی با موضوع «انتظارات من از رئیس جمهور من» روز گذشته در دانشگاه ارومیه برگزار شد که میزبانی این برنامه را بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه بر عهده داشت.

در این تریبون آزاد، دانشجویان ساعتی را به بیان دیدگاه ها و انتظاراتی که از رئیس جمهور آینده دارند، پرداختند.

یکی از دانشجویان در این باره گفت: فردی که ریاست قوه مجریه را بر عهده می گیرد، باید برقراری اقتصاد پایدار در جامعه، مدیریت بازار کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان را در راس امور اجرایی قرار دهد تا بتواند باری از مشکلات مردم بردارد.

از دیگر نکات مطرح شده توسط دانشجویان تبیین ویژگی‌های یک رئیس جمهور بود که داشتن کابینه قوی، مشاوران برجسته کشوری و فکری پویا از جمله این وی‍ژگی هاست.

دانشجویان بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات، نه به دلیل تائید گزینه اصلح بلکه به دلیل تایید نظام تاکید کردند.

یک دانشجو نیز عنوان کرد: اگر کسی پای صندوق رای حضور نداشته باشد و در انتخابات شرکت نکند، نباید هیچ انتظاری از رئیس جمهور آینده داشته باشد، چون نقشی در تصمیم گیری ها نداشته است.

در ادامه دانشجوی دیگری به بیان شاخص های رئیس جمهور آینده پرداخته و تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید شاخصه ولایتمداری را در اولویت قرار داده و در چارچوب قانون اساسی و عمل به مبانی اسلامی پیش رود.

از نکات مطرح شده دیگر در این تریبون آزاد، تعریف اصلح ترین کاندیدای ریاست جمهوری در این انتخابات بود؛ که دانشجویی معتقد بر این اصل بود که گزینه اصلح هیچگاه با ائتلاف انتخاب نخواهد شد، چراکه ائتلاف یعنی سهم کردن قدرت.

به عقیده این دانشجو، کاندیدایی که مستقل می آید، اصلح تر است.

دانشجوی دیگری شرکت در انتخابات را حق طبیعی هر فرد واجد شرایط عنوان کرد و گفت: ما باید کسی را انتخاب کنیم که از بین مردم بوده و خود با مشکلات مردم از نزدیک آشنا باشد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.