جشن خزانه گیری برنج در شالیزارهای فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، این مراسم با شادی و شکرگزاری کشاورزان به درگاه خداوند و دعا برای برداشت محصولی بهتر برگزار شد.

امسال 45 هزارهکتار از اراضی زراعی فارس به کشت برنج اختصاص یافته است که 7 هزار و 500 هکتار آن به روش‌ مکانیزه کشت خواهد شد.

شهرستان مرودشت 85 درصد برنج فارس را تولید می کند و مابقی در شهرستان ممسنی ، رستم و سپیدان کشت می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: این استان قطب تولید برنج جنوب کشور است و بعد از استانهای گیلان ، مازندران و گرگان رتبه چهارم تولید برنج در کشور را دارد.

آقای خرد افزود : بر اساس برآورد و مطالعات پارسال، توسعه‌ مکانیزه موجب افزایش تولید برنج در هر هکتار به میزان500 کیلوگرم می شود.

وی با توجه به افزایش مکانیزاسیون در اراضی کشت برنج افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش 3 هزار و 750 تنی تولید برنج در فارس باشیم و با این احتساب 135 هزار تن برنج سفید مرغوب و سالم از اراضی فارس برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت :160 دستگاه کمباین برنج و 200 دستگاه نشاء کار برای کاشت نشای برنج با تسهیلات مناسب در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته و هم اکنون نیز20 ایستگاه تولید نشاء برنج( بانک نشاء) دراین فارس فعال است و نشای مورد نیاز کشاورزان را تامین کند./س

برچسب ها: جشن ، خزانه گیری ، برنج ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.