متخصص خون و آنکولوژی گفت : مصرف غذاهای پرنمک و نامطلوب افراد را در معرض سرطان معده قرار می دهد .

دکتر منوچهر کیهانی، دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره سالیانه جامعه متخصصین داخلی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از راههای تشخیص به موقع بدخیمی ها در طب داخلی ، مهمترین پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطانهای ثانوی بعد از درمان سرطانها و پیوند مغز استخوان است یادآور شد : پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان کلورکتال یا روده بزرگ ، پیشگیری و تشخیص زودرس سرطانهای اوروژنیتال مردان ، سرطانهای پستان ، سروگردن و راههای پیشگیری از کم خونی در سرطانها از جمله موضوعات مورد بحث در کنگره هستند .

دبیر علمی این کنگره ادامه داد : با توجه به اینکه عوامل مختلف در ابتلا به سرطانها دخیل هستند ، راههای پیشگیری نیز متفاوت هستند به طوری که برای پیشگیری از سرطانهای ریه ، سیگار و برخی مشاغل صنعتی و جهت پیشگیری از سرطانهای پوست ، آفتاب نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه افراد چاق و مبتلا به دیابت در معرض ابتلا به سرطان کلون هستند افزود: افرادی که غذاهای نامطلوب ، پرنمک و مانده مصرف می کنند نیز در معرض ابتلا به سرطان معده هستند .

وی در پایان خاطرنشان کرد : به طور کلی هیچ سرطانی در کشورمان نسبت به کشورهای دیگر شایع نیست ولی در برخی از قبایل ایرانی سرطان معده و مری به دلیل مصرف ناس و نیز جویدن توتون و تنباکو بیشتر مشاهده می شود .

گفتنی است بیست و چهارمین کنگره سالیانه جامعه متخصصین داخلی ایران 24- 27 اردیبهشت در سالن همایشهای رازی برگزار می شود. /ح
برچسب ها: سرطان ، معده ، نمک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار