عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان گفت: تدوین سند توسعه صادرات محصولات کشاورزی گامی موثر در افزایش صادرات استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «مجید جبل عاملی» در در بیست و هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان با تشریح ابعاد این سند گفت: این سند به همت سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان و کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان تدوین شده است.

وی افزود: این سند طی 9 ماه کار کارشناسی و بر اساس آمار و اطلاعات جمع آوری شده، آنالیز و نتیجه گیری آن بر اساس استراتژی سوالات ارایه شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان اضافه کرد: تمام نقاط ضعف، قوت، فرصت‌ها و تهدیدها تولیدات محصولات کشاورزی در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

وی تولید محصولات کشاورزی را پشتوانه صادرات برشمرد و گفت: در این سند تولید صادرات محور مورد تاکید قرار گرفته است.

جبل عاملی یادآور شد: بررسی تولید وصادرات محصولات کشاورزی استان اصفهان در بخش‌های زراعی، باغی، گلخانه‌ای، دامی و گیاهان دارویی در این سند مور د بررسی قرار گرفته است.

همچنین رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بایستی از کلیه ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی کشور برای نیل به این حماسه استفاده کرد.

«خسرو کسائیان» تصریح کرد: اتاق اصفهان در این راستا خواستار تقویت زیرساخت‌های صادراتی و توسعه صادرات استان است.

وی اضافه کرد: آگاهی از جایگاه کشاورزی استان در تولید و صادرات جهانی محصولات کشاورزی نخستین و مهمترین گام در راستای مشارکت کارآمد و حضور موثر در بازارهای جهانی است.

وی افزود: صادرات را باید به عنوان موتور محرک بخش‌های اقتصادی کشور جدی بگیریم تا موجبات اصلاح ساختار اقتصادی بیش از پیش فراهم گردد.

وی تاکید کرد: حرکت در این مسیر باید به سمت بالا رفتن سهم در تجارت جهانی و دستیابی به جایگاه واقعی و در خور شأن استان در عرصه بین‌المللی باشد.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی و قانونی همواره تلاش کرده که چالش‌های پیش روی صادرات غیر نفتی را همراه با راهکار اجرایی به اطلاع مسوولان برساند./س

برچسب ها: اصفهان ، سند ، توسعه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.