نخستين بخش آلرژي باليني کشور و بخش ICU اطفال در بيمارستان قائم (عج) از مراکز زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد به بهره برداري رسيد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر توسلی، مدیر مرکز آموزشی پژوهشی بیمارستان قائم (عج) مشهد در خصوص بخش آلرژي باليني اين مرکز اظهار داشت: این بخش شامل 6 تخت برای بزرگسالان و یک تخت ویژه مراقبت از کودکان است که در مدت يک سال و با هزينه اي بيش از 5 ميليارد ريال ساخته و به بهره بر داری رسید.

دکتر توسلی خاطر نشان کرد:‌ در این بخش انواع تست های آلرژی برای بیماران مبتلا به حساسیت های دارویی و آسم های الرژی انجام می شود.

وي با اشاره به اينکه راه اندازي بخش اي سي يو کودکان يکي از نيازهاي اين مرکز به شمار مي رفت گفت:این بخش با 8 تخت برای بستری کودکان یک تا پنج سال با هزینه یک میلیارد تومان در مدت یک سال ساخته و تجهیز شده است.

وي با اشاره به افتتاح بخش ICU اطفال در بيمارستان قائم(عج)، اظهار کرد: بدليل بروز حوادثي که موجب مي‌شود کودکان نياز به مراقبت‌هاي ويژه پيدا کنند، لازم است دستگاه‌ها و امکانات ويژه‌اي برايشان ديده شود و در اين راستا، 8 تخت به 12 تختي که در مشهد وجود دارد، افزوده شد و به اين ترتيب در مجموع 20تخت مراقبت‌هاي ويژه اطفال در علوم‌پزشکي مشهد وجود دارد.

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی بیمارستان قائم (عج) مشهد گفت: بيمارستان قائم(عج) يکي از بيمارستان‌هاي قديمي و ممتاز با 800 تخت آموزشي و تعداد زيادي استاد و دستياران تخصصي و فوق‌تخصصي است و در سطح خراسان‌رضوي موفق عمل مي‌کند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار