"بهرام عظیمی" عضو هیئت داوران دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور از بی تدبیری مدیران هنری کشور نسبت به هنر کاریکاتور انتقاد کرد.

"بهرام عظیمی" کارگردان برجسته انیمیشن کشورمان و از کاریکاتوریست های شهیر ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، گفت: در طول سال های اخیر کمتر کاریکاتور می کشم در حقیقت در طی 5-4 سال اخیر بیشتر به عنوان داور  در بسیاری از مسابقات داخلی و خارجی فعالیت کرده ام.

وی گفت: از حدود 16-15 سال گذشته جزو هیئت برنامه ریزی دوسالانه بین المللی کاریکاتور بودم و دقیقا می دانم که چه اتفاقاتی برای دوسالانه کاریکاتور صورت گرفته است.

عظيمي خاطرنشان کرد: در دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور، کاریکاتورهای هنرمندان از 90 کشور جهان ارسال شده است.

وی اظهار داشت: حضور شرکت کنندگان 90 کشور جهان در این رویداد بین المللی نشان دهنده اعتبار جهانی دوسالانه کاریکاتور و هنرمندان ایرانی است.

*اعتبار کاریکاتور ایران با تأخیرات صورت گرفته زیر سؤال می رود

داور دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور ایران گفت: اعتبار دوسالانه کاریکاتور تهران با تأخیرات صورت گرفته زیر سؤال می رود و این در حالی است که خیلی از افرادی هستند که برای این دوسالانه زحمت کشیده اند.

وی گفت: از تأخیر  دو ساله ،دوسالانه کاریکاتور عده ایی سودجو فضایی سیاسی درست کرده اند.

*داوران خارجی در دوسالانه کاریکاتور حضور ندارند

وی گفت: متأسفانه داوران خارجی دهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور حضور ندارند و آثار این دوره از دوسالانه را به صورت اینترنتی داوری خواهند کرد و این اصلا درست نیست. در دوره های قبل حداقل 3 هنرمند برجسته خارجی در کنار داوران ایرانی در تهران کارها را داوری میکردند و ورک شاپ برگزار میکردند ولی در این دوره 2 داور خارجی دوسالانه در منزلشان نشسته اند و کارها را داوری میکنند! 

*مشکل پول نداشتن باعث نیامدن داوران خارجی شد

این کارگردان برجسته انیمیشن ایران گفت: متأسفانه داوران خارجی به دلیل مشکل کمبود بودجه دوسالانه به ایران نیامدند.

وی گفت: یعنی دولت ما پول ندارد که 2 داور خارجی را به ایران بیاورد!؟.

وی گفت: در طول سال بسیاری از کنفرانس ها همچون اجلاس سران غير متعهد ها برگزار می شود و خیلی خارجی ها  با هزینه دولت به ایران می آیند و خرج آنها را دولت می دهد. ولی میگویند برای آوردن 2 داور خارجی دو سالانه پول این موضوع بسیار خنده دار و خجالت آور است.


داور دهمين دوسالانه كاريكاتور در ادامه درباره اهمیت دوسالانه بین المللی کاریکاتور و تلاشهای "مسعود شجاعی طباطبایی" گفت: "مسعود شجاعی طباطبایی" فردی است که برای دوسالانه کاریکاتور ایران تلاش زیادی کرده است و از بسیاری از کشورها پیشنهادهای مالی بسیار بالایی به وی برای حضورش در کشور مربوطه داده شده است به جهت آنکه شجاعی نحوه برگزاری دوسالانه را به آنها آموزش دهد ولی نپذیرفته است.

وی گفت: این در حالی است که کافی است به یک فوتبالیست درجه 3 گفته شود در کشور دیگر فوتبال بازی کند(توپ بزند) و اگر قبول نکند از وی به عنوان قهرمان ملی یاد می شود.

وی گفت: دوسالانه کاریکاتور ایران معتبرترین جشنواره بین المللی کشور ماست.سالها تلاش شده است تا این جشنواره به ای حد ارز اعتبار برسد.بعد براحتی جشنواره ایی که قرار بود سال 90 برگزار شود. با کلی اما و اگر در سال 92 برگزار میشود و تا حرف میزنیم صحبت از بودجه میکنند،برای فوتبال و فوتبالیست های این مملکت مشکل مالی از طرف بیت المال وجود ندارد ولی برای هنر و هنرمندان خرج کردن ظاهرن حرام است.


وی اظهار داشت: متأسفانه بافت کشور ما بدین گونه است که اول ورزش و بعد کار فرهنگی-هنری قرار گرفته است و ما (هنرمندان) از این قضیه ضربه می خوریم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار