رییس اداره محیط زیست کهگیلویه گفت: با گشت و کنترل محیط بانان و ماموران اجرایی محیط زیست شهرستان، امنیت حیات وحش گونه های پرشمار منطقه حفاظت شده ˈ خائیز ˈدر فصل زادو ولد وحوش بیش از پیش تامین است.

 
ˈقدر ت علی پور ˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج با شروع فصل زاد آوری حیات گونه های حیات وحش و پرندگان افزود: پیشگیری از شکارغیرمجاز و تشدید حفاظت از گونه های حیات وحش بویژه در این فصل بیش از هر زمان دیگر نیازمند مشارکت همگانی است.
وی گفت: زاد و ولد گونه های پرشمار بزکوهی در منطقه حفاظت شده کوه خائیز هم اکنون جلوه ی خاصی به این زیستگاه داده است، بگونه ای که برخی گونه های بز چهار قلو زایمان کرده اند.
علی پور تصریح کرد: آنچه به اهمیت این منطقه حفاظت شده افزوده است، آرامش حیات وحش و عادی بودن زندگی گونه های جانوری و پرندگان در این زیستگاه کم نظیر است.
این مسوول با بیان اینکه تعرض سودجویان به منطقه حفاظت شده خاییز غیرممکن است، تاکید کرد: با کسانی که اقدام به زنده گیری بزغاله در برخی مناطق کوهستانی کنند، پرونده مجرمانه آنها خارج از نوبت رسیدگی و برخورد قاطع خواهد شد.
رییس اداره محیط زیست کهگیلویه اظهار کرد: منطقه خائیز در حوزه استحفاظی شهرستانهای گچساران، کهگیلویه و بهبهان با مساحتی معادل 23 هزار هکتار در سال 77 در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت .
وی تصریح کرد: این منطقه با ویژگی های طبیعی تپه های ماهوری، کوهستانی و صخره ای با بارش سالیانه حداقل 250 و حداکثر 670 میلی متر و ارتفاع یک هزار و 500 متر از سطح دریا در محدوده گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است./س
برچسب ها: حیات ، وحش ، خائیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.