مدیر کل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی از آغاز مرحله اجرایی طرح مطالعاتی توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) در آینده نزدیک خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سیدوحید موسویان ضمن تشریح فرایند شکل گیری طرح مطالعاتی توسعه کمی و کیفی زیارت در سطح ملی اظهار داشت: طرح این مفهوم در یک سند بالادستی و برنامه ی پنج ساله اتفاق مبارکی ست که حاصل تلاش و همکاری تعداد قابل توجهی از مسوولان، کارشناسان وصاحب نظران طی سالیان گذشته بوده که در این راستا از نظرات کارشناسانه ی مدیران استان و دستگاه های مرتبط استفاده شده است.

وی با بیان اینکه برخورداری از اعتبارات و منابع مالی یکی از شرط های لازم برای گسترش فرهنگ زیارت و توسعه خدمات رفاهی زائران است افزود: توجه به این مهم نباید موجب غفلت از سایر مولفه ها همچون پیگیری مجدانه و هم افزایی

دستگاه های متولی و استفاده از ظرفیت های اعتباری و منابع انسانی موجود استان و مشهد مقدس شود.

مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی از طرح توسعه کمی و کیفی زیارت به عنوان یک سند مطالعاتی و نقشه راه یاد کرد و گفت: بدیهی ست برای تنظیم چنین سندی که به عرصه های فرهنگی خدماتی و رفاهی زایران پرداخته، نه تنها نسبت به نیازهای امروز بلکه در راستای تامین نیازهای آینده باید نگاهی جامع داشت.

موسویان گفت: این طرح پس از تصویب در کارگروه استانی و تایید استاندار  برای تایید نهایی در کارگروه ملی زیارت مطرح و مقدمات اجرایی آن در آینده نزدیک فراهم می شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از هرگونه تکثر و موازی کاری ادامه داد: باید از ظرفیت دستگاه های اجرایی در راستای تقویت و تسهیل ارایه ی خدمات فرهنگی به زائران داخلی و خارجی استفاده شود.

موسویان ضمن تاکید بر هم افزایی و استفاده از ظرفیت های بی بدیل آستان قدس رضوی اظهار امیدواری کرد: در سایه ی تعملات مطلوب میان آستان قدس رضوی و معاونت هماهنگی امور زائران استانداری شاهد ارتقا و توسعه ی خدمات در بخش های مختلف فرهنگی، رفاهی و خدماتی به زائران باشیم.

 

برچسب ها: تصویب ، سند ، راهبردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.