کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پرونده تبانی لیگ یک بسیار خوب عمل کرد و باید از اسماعیل حسن زاده و همکارانش به دلیل برخورد قاطع با فساد در فوتبال تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فوتبال ایران به گفته مربیان و بازیکنان که در لیگ یک کار کرده اند، سال هاست که گرفتار تبانی و فساد است و در سال های قبل هم مسائل زیادی را در مورد ناپاکی در این رشته شنیده بودیم اما هرگز شاهد برخورد قاطع مدیران فدراسیون با مسائلی از این دست نبودیم. فساد و تبانی در تار و پود فوتبال ایران رخنه کرده اما اراده محکمی برای مبارزه با ناپاکی در این رشته نمی دیدیم تا اینکه آش به حدی شور شد که صدای اهالی شاغل در لیگ یک درآمد و کمیته انضباطی با توجه به هیاهوی رسانه ای که ایجاد شده بود، وارد گود شود.
 
از همان روزی که پرونده تبانی در لیگ یک تشکیل شد، کمتر کسی به مبارزه جدی با این پدیده شوم خوشبین بود اما حسن زاده و همکارانش این بار قاطع و محکم پرونده فساد در لیگ یک را پیگیری کردند و در نهایت شاهد حکم نهایی آنها بودیم حکمی که در اولین لحظات با بهت و حیرت همگان همراه بود اما کمیته انضباطی نشان داد که این بار با کسی تعارف ندارد و با عاملان فساد در فوتبال به شدت برخورد می کند.
در هفته های گذشته حسن زاده و همکارانش به شدت تحت فشار بودند و روزهای سختی را پشت سر گذاشتند. در این مدت افراد مختلفی که اتفاقا بسیاری از آنها از خانواده فوتبال نبودند، سعی کردند که کمیته انضباطی را تحت فشار قرار دهند تا شاید فساد در فوتبال یک بار دیگر زیر اعمال فشار آدم های غیر فوتبالی دفن شود و آنچنان که باید به آن پرداخته نشود اما کمیته انضباطی ثابت کرد که مستقل از تمام جریانها و فشارهای موجود عمل می کند و توجهی به اتفاقات و مسائل خارج از پرونده ندارد.
 
حسن زاده پس از اعلام حکم هم لحظات پر استرسی را پشت سر گذاشت و حتی در برنامه 90 هم اعتراف کرد که پس از اعلام این رای تهدید شده است اما تا این لحظه رئیس کمیته انضباطی پای حرفش ایستاده و کوتاه نیامده است. این اتفاقات باعث شد تا به آینده فوتبال کمی امیدوار شویم چراکه همواره مسائل زشتی را در مورد تبانی در فوتبال می شنیدیم اما هرگز اراده محکمی از فدراسیون را نمی دیدیم که با این مسائل در فوتبال ایران مبارزه کند. امروز اسماعیل حسن زاده و همکارانش طلایه دار یک اتفاق بزرگ و قابل ستایش در فوتبال ایران هستند و باید این اتفاق میمون و مبارک را به فال نیک بگیریم.

کمیته انضباطی فصل جدیدی را در فوتبال ایران گشوده است و در چنین شرایطی تمام اهالی فوتبال وظیفه دارند به حسن زاده و همکارانش کمک کنند تا بتوانند در مبارزه با تبانی و فساد در فوتبال موفق عمل کنند.
 
فدراسیون فوتبال باید قاطع و محکم پای احکام کمیته انضباطی بایستد و از اعضای کمیته انضباطی به طور کامل حمایت کند چرا که فساد در فوتبال ایران لطمات جبران ناپذیری را به این رشته در کشورمان زده است و وقت آن رسیده که با این مسائل به طور قاطع برخورد شود و دیگر اجازه ندهیم ناپاکان در فوتبال فعالیت کنند. عاملان فساد و تبانی در فوتبال در سالهای گذشته اجازه ندادند فوتبال کشورمان رشد و پیشرفت کند اما دیگر وقت آن رسیده که فدراسیون فوتبال تعارف را کنار بگذارد و با متخلفان و ناپاکان در فوتبال به شدت برخورد کند.
 
فوتبال ایران نیازمند یک پاکسازی کامل و جامع است و باید شاهد تغییرات وسیع در بین اهالی این رشته باشیم تا فضای فوتبال کشورمان پاک شود و بتوانیم در چنین محیطی برای آینده برنامه ریزی کنیم. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با تمام فشارهایی که وجود داشت گام اول را محکم برداشته که در جای خودش بسیار ارزشمند است اما این حرکت باید ادامه داشته باشد و در مقابل اتفاقات زشت و کثیف در فوتبال هرگز کوتاه نیاییم و با شدت با این اتفاقات برخورد کنیم.

عاملان ناپاکی در فوتبال این حق را دارند که به کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اعتراض کنند تا اگر حق دارند به آنها برگردانده شود اما اعضای کمیته استیناف همچون کمیته انضباطی باید قاطع و محکم با چنین مسائلی برخورد کنند تا افراد ناپاک به جزای اعمال خود برسند. در این مقطع حساس باید با افراد و عاملان فساد در فوتبال با قاطعیت برخورد شود تا به همگان ثابت شود که فدراسیون فوتبال اراده محکمی برای مبارزه با ناپاکی دارد و دیگر کسی به خودش جرأت و جسارت فساد در فوتبال را ندهد.

اقدام حسن زاده باید چند سال قبل در فدراسیون فوتبال انجام می شد تا شاهد رشد و گسترش بیش از حد آلودگی و ناپاکی در فوتبال ایران نباشیم. اگر مدیران رده بالای فدراسیون از اول کار را محکم می گرفتند دیگر کسی جرأت نمی کرد در فوتبال دست به چنین اعمال زشت و کثیفی بزند اما از قدیم گفته اند جلوی ضرر را از هر جایی بگیری منفعت است. امروز هم که مبارزه با فساد در فوتبال آغاز شده یک اتفاق بسیار خوب و بزرگ در فوتبال ایران است و تمام اهالی این رشته باید کمک کنند و از کمیته انضباطی حمایت کنند تا فوتبال ایران که به سمت پاکی سوق پیدا کرده، در شرایط بهتری به فعالیتش ادامه دهد./زر
برچسب ها: حسن زاده ، کمیته ، تبانی ، حکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار