دبیر کل جبهه پیشگامان خدمت گفت: به عنوان مسئول یک جبهه سیاسی، به مشایی و هاشمی این پیام را می‌دهم که به شدت مراقب عملکرد اطرافیان خود باشند و نیروهایی که در سطوح تبلیغاتی به کار می‌گیرند خطوط قرمز را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "مسعود جورابلو" در نشست خبری جبهه پیشگامان خدمت برای خانواده ایران اسلامی که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت: جبهه پیشگامان خدمت توانست بعد از اعلام موجودیت خود نیروهایش را در سطح کشور و در رأس آن، در تهران ساماندهی کرده و بخشی از نخبگان و استعدادهای در حاشیه مانده را برای مشارکت عمومی در انتخابات جذب کند.

دبیر کل جبهه پیشگامان خدمت بیان کرد: در فقدان بسیاری از ساز و کارهای مشارکت‌های سیاسی عمومی، انتخابات یک فصل مغتنم و جدی است که طی آن بحث‌هایی در زمینه توسعه و آینده کشور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه جبهه پیشگامان خدمت به مسائل انتخابات و توسعه و پیشرفت در کشور وارد شده است، گفت: فعالیت‌های این جبهه ذیل گفتمان اصولگرایی پیگیری می‌شود و اعضای آن به قرائت نوین اصولگرایی با مناسبات امروز دنیا هستند.

جورابلو در تشریح دو اصل اساسی در گفتمان جبهه پیشگامان گفت: اولین اصل جبهه پیشگامان خدمت این است که بعد از آرایش سیاسی ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری اعتقاد اولیه ما تلازم دین و حاکمیت و به دنبال آن کارآمدسازی دینی است.

دبیر کل جبهه پیشگامان خدمت افزود: مسائل انتخاباتی را رصد می‌کنیم تا گروه‌هایی که به نام انتخابات، تئوری جداسازی دین از حاکمیت را دنبال می‌کنند با آن‌ها مواجهه مستقیم معرفتی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: تنها مجموعه‌ای هستیم که در برابر امر رهبری در حوزه جنبش نرم‌افزاری فعالیت کردیم و توانایی بومی‌سازی این مدل را داریم.

جورابلو اظهار داشت: ما در جبهه پیشگامان خدمت، گروه‌هایی را که به نام انتخابات حضور پیدا می‌کنند و از گزینه‌هایی که بحث جداسازی دین از حاکمیت را مستتر در دیدگاه‌ها و کلام خود دارند تحت نظر قرار می‌دهیم.

این فعال سیاسی در تشریح اصل دوم جبهه پیشگامان خدمت گفت: همه گروه‌های سیاسی و فعالان انتخابات باید به اصل مترقی ولایت فقیه اعتقاد داشته باشند، لذا ریشه‌های نظریه ولایت فقیه را مختص به زمان وقوع انقلاب اسلامی نمی‌دانیم، بلکه قدمت این نظریه به درازای تاریخ اسلام است.

دبیرکل جبهه پیشگامان خدمت اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی فرصتی تاریخی مهیا شد تا بعد از نیابت از امام عصر(عج) و نظارت فقیه، رویکرد ولایت فقیه در جامعه حاکم شود و ما به عنوان یکی از گروه‌های فعال در انتخابات سال جاری نسبت به این نظریه، حساسیت لازم را خواهیم داشت.

جورابلو با بیان اینکه یکی از حدود صلاحیت افراد و جریانات حامی را میزان اعتقاد آنها به اصل ولایت فقیه می‌دانیم، گفت: در این زمینه آمادگی داریم تا مواجهات نرم‌افزاری، نظری و معرفتی داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: مهم‌ترین مصداق فتنه در انتخابات پیش رو این است که در بحث ولایت فقیه، ایجاد شبهه و تشکیک شود که این مسئله را برنمی‌تابیم.

دبیر کل جبهه پیشگامان خدمت اظهار داشت: هر گروهی با هر عنوانی که در انتخابات حضور پیدا می‌کند باید التزام عملی خود به چارچوب‌های نظام اسلامی و در رأس آن ولایت فقیه را مدنظر داشته باشد.

جورابلو در رابطه با آرایش سیاسی انتخاباتی بیان کرد: آرایش سیاسی کشور بعد از اعلام نظر شورای نگهبان قابل احراز برای مواضع انتخاباتی پخته‌تر است.

وی با اشاره به فعالیت ستادهای تشکل متبوعش گفت: تحقق ظرفیت‌های شورای شهر و روستا در کشور را پیگیری می‌کنیم و معتقد هستیم که شورای شهرداری داریم نه شورای شهر. شوراهای شهر مدیریت جامعه شهری را در بر می‌گیرد و ظرفیت‌های آن بیشتر از فعالیت‌هایی است که در این سه دوره پیشین انجام شده.

دبیر کل جبهه پیشگامان خدمت گفت: در بحث شورای شهر، به صورت برنامه‌محور وارد فضا شدیم و متناسب با ظرفیت‌های کلان شهر تهران برنامه‌ها را تنظیم کرده‌ایم.

جورابلو افزود: با گروه‌های مختلف در ارتباط با مجموعه لیست‌های انتخاباتی شورای شهر اصولگرا در حال رایزنی هستیم و اگر مطالبات حداقلی ما در بحث انتخابات شورا محقق شود نیاز به ارائه لیست مستقل از سوی جبهه پیشگامان خدمت نداریم، در غیر این‌صورت آمادگی خود را برای ارائه یک لیست کامل‌تر اعلام می‌داریم.

وی تاکید کرد: اگر تا دو هفته دیگر لیست شورای شهر اصولگرایان ارائه نشود، جبهه پیشگامان خدمت به واسطه ظرفیت‌هایی که دارد لیست 31 نفره خود را ارائه می‌دهد.

دبیر کل جبهه پیشگامان خدمت در ارتباط با موضع متکی نسبت به حضور هاشمی و مشایی اظهار داشت: باید عملکرد همه گزینه‌ها مورد رصد فعالان سیاسی قرار گیرد و مواضع نامزدها پایش شود، لذا بحث التزام به ولایت و مقام معظم رهبری را خط قرمز ورود کاندیداهای انتخاباتی می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه در هر دوره از انتخابات مواضع گزینه‌های انتخاباتی متفاوت است، گفت: منتظریم کیفیت حضور گزینه‌های انتخاباتی اعم از هاشمی و مشایی مشخص شود تا در این باره نظر خود را ارائه دهیم.

جورابلو بیان کرد: به عنوان مسئول یک جبهه سیاسی، به مشایی و هاشمی این پیام را می‌دهم که به شدت مراقب عملکرد اطرافیان خود باشند و نیروهایی که در سطوح تبلیغاتی به کار می‌گیرند خطوط قرمز را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه کماکان حامی حضور متکی در انتخابات هستیم اظهار داشت: متکی بنای کناره‌گیری به نفع کسی را ندارد و پیش زمینه‌های کناره‌گیری متکی تا کنون فراهم نبوده و نیست.

دبیر کل جبهه پیشگامان خدمت تصریح کرد: متکی برنامه‌ای برای کناره‌گیری به نفع هاشمی در ایام انتخابات نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: متکی اعلام کرده در صورتی که ساز و کار اجماع و روش مشخصی بر طبق یک عقلانیت جمعی در جریان اصولگرایی شکل گرفته باشد منافع گروهی را به طور طبیعی بر منافع فردی ارجحیت می‌دهد و این تصمیم در زمان خود قابل مطالعه است، به شرط اینکه این روش یک روش روشن باشد و اتفاق جمعی نسبت به آن حاصل شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: متکی ، هاشمی ، مشایی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار