سرپرست ریاست جمهوری اعضای دولت را موظف کرد گزارشی مقایسه‌ای از وضعیت حوزه تحت مدیریت خود تهیه کرده و به دولت چهاردهم ارائه کنند.

محمد مخبر در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیئت دولت، ضمن تاکید بر انجام با قوت و به دور از هر گونه تعلل و تاخیر امور مربوط به دولت، همکاری کامل اعضای کابینه با رئیس جمهور منتخب و دولت جدید را ضروری دانست و افزود: اعضای دولت مردمی همانطور که تا امروز نهایت همکاری را با دکتر پزشکیان و همکارانش داشته‌اند، تا لحظه تحویل امور به دولت جدید همچنان به این رویه عمل کنند.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه سخنانش با اشاره به شناسایی مواردی از ابتلای افراد به تب دنگی اظهار داشت: وزرای بهداشت و کشور در نشستی مشترک موضوع را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و تصمیمات و تدابیر پیشگیرانه لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.

مخبر با اشاره به حضور روز گذشته خود در مراسم افتتاح «سازمان ملی هوش مصنوعی کشور» هوش مصنوعی را در جهان امروز از مولفه‌های قدرت و حکمرانی دانست و خاطرنشان کرد: تاسیس سازمان ملی هوش مصنوعی در زمانی کوتاه یادگار توجهات و تاکیدات رئیس جمهور شهید است که امیدوارم با سرعت و موفقیت امور مربوط به خود را به پیش ببرد.

گزارش وزیر نفت از تثبیت تولید ۳.۶ میلیون بشکه‌ای نفت و ریل‌گذاری برای تولید ۴ میلیون بشکه در روز

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر نفت در گزارشی از برنامه‌های توسعه‌ای اجرا شده در این وزارتخانه، از تثبیت تولید نفت روی عدد ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: با قرارداد‌هایی که با پیمانکاران خوش سابقه منعقد شده است تولید نفت در سال ۱۴۰۳ به ۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای، درآمد سالیانه فروش نفت کشور را ۱۰ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

اوجی همچنین با اشاره به پیش‌بینی رشد ۸ درصدی در بخش صنعت نفت و گاز در برنامه هفتم توسعه، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در افق ۴ ساله می‌توانیم به تولید روزانه ۵ و نیم میلیون بشکه نفت برسیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به افزایش نرخ شیوع تب دنگی در جهان از ۶ و نیم میلیون نفر در سال گذشته میلادی به ۱۰ میلیون نفر در سالجاری و همچنین افزایش تلفات آن خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور‌های پاکستان، عراق، امارات و دیگر کشور‌های جنوب خلیج فارس آلوده هستند و مواردی از وجود عامل شیوع این بیماری در استان‌های جنوبی ایران و استان گیلان مشاهده شده و احتمال آلودگی در خوزستان، مازندران و گلستان نیز هست.

عین‌اللهی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان کشور از ۷۵ مورد در سال گذشته به ۱۴۹ در سالجاری و اینکه از این تعداد، ۱۳۰ نفر سابقه سفر به امارات داشتند، افزود: اقداماتی برای پاکسازی شهر‌های آلوده، افزایش مراقبت در مناطق و پایانه‌های مرزی و بررسی سلولوژیک برای رصد بیماران در حال انجام است و ضرورت دارد وزیر کشور نیز موضوع را با تشکیل شورا‌های تامین استان‌ها و شهرستان‌ها به طور جدی پیگیری کنند.

رئیس کل بانک مرکزی نیز در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به انتشار ۱۰۰ میلیون یورو اوراق ارزی در سال گذشته اظهار داشت: با اقدامات انجام شده و رفع موانع موجود امسال امکان انتشار یک میلیارد یورو اوراق ارزی در بورس برای تامین ارزی طرح‌ها فراهم شده که بانک مرکزی آن را ضمانت خواهد کرد.

فرزین در ادامه با بیان اینکه در خرداد امسال برای اولین بار پس از ۶۲ سال، شاخص تورم تولیدکننده سالانه به زیر ۳۰ درصد یعنی عدد ۲۹.۷ درصد رسیده است، تصریح کرد: همچنین در اردیبهشت ماه نرخ رشد تولید مجموع شرکت‌های بورسی ۲.۸ درصد بوده که این میزان در بخش فلزات اساسی ۵.۲، صنایع شیمیایی ۱.۱، لاستیک و پلاستیک ۱۵.۶ و در بخش ماشین‌آلات ۱۶.۳ بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۶ تير ۱۴۰۳
مخبر جان این نامه ای که رئیس جمهور به شما زده چی هست. شفاف صحبت کنید بدونیم استخدامی ها کنسله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۰ تير ۱۴۰۳
آقای دکتر مخبر، شما همیشه همگام با رئیس جمهور شهید بودید، همه کابینه دولت سیزدهم عزيزيد، ان شاء الله همتون سالم و موید باشید، به امید سرافرازی و پیشرفت روزافزون ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۰ تير ۱۴۰۳
عجب
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۰ تير ۱۴۰۳
تب دنگی حکایت کرونای روحانی نشه!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۰ تير ۱۴۰۳
یادم نمیاد تا جالا هیچ رییس جمهوری قبل از تنفیذ حکم رهبری و تحلف به دولت قبل امر ونهی کرده باشه.
ولو عزل ونصبی هم انجام بشه مگه چقدر دوام داره؟ قطعا متصوبین کار زیادی نمی تونند انجام بدن نهایتش چند تا جلسه وامضاء هست که با روی کارذاومدن دولت بعدی می تونند متوقفش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۰ تير ۱۴۰۳
افرین بر مخبر که اینقدر 'چشم و دلش سیر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۰ تير ۱۴۰۳
جناب پزشکیان شما از 85 میلیون جمعیت ایران با 16 میلیون رای آوردید پس 70 میلیون شما رو قبول ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۰ تير ۱۴۰۳
خدا کنه دولت جدید رئیس بانک مرکزی رو عوض نکنه چون واقعا تلاشش ستودنی بوده .
از جناب مخبر هم صمیمانه تشکر می‌کنیم که لحظه‌ای دست از تلاش برنداشتند. خدا قوت و اجرتون با امام زمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۰ تير ۱۴۰۳
خخخخخخخ
وزیر کار که میگه هر چی دوست داریم انجام میدیم از لحاظ قانونی هم کسی جلو دارمون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۰ تير ۱۴۰۳
بخدا یه دونه مردی آقای مخبر
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۶:۰۶ ۲۰ تير ۱۴۰۳
اسماعیلی با اشاره به امنیت شغلی کارگران به عنوان یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری، گفت: در بحث امنیت شغلی که رهبر انقلاب در دیدار با کارگران مطرح فرمودند، هم دولت و هم مجلس اقداماتی انجام داده است. یکی از این موارد مربوط به قرارداد‌های سفید امضایی است که قبلاً بین کارگر و کارفرما امضا می‌شد که ما در یک قانونی این قرارداد‌ها را مشمول جرایم کردیم و اگر کسی قرارداد سفیدامضا ببندد، حداقل ۶ ماه زندان جریمه دارد. خوشبختانه پس از این مصوبه که در راستای همان تامین امنیت شغلی کارگران در کوتاه مدت و طولانی مدت است، تعداد این قرارداد‌ها کمتر شده است. وی افزود: بحث دیگری که مجلس در راستای همین تامین امنیت شغلی دنبال می‌کند و دو سال است در مجلس و کمیسیون اجتماعی پیگیر آن هستیم، بحث ساماندهی کارکنان شرکتی دولت است که در حال حاضر در جریان است، خوشبختانه شورای نگهبان اخیراً موافقت خود با آن را اعلام کرده و در حال حاضر در هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام است. امیدواریم هرچه زودتر پاسخ نامه‌ای که کمیسیون اجتماعی نوشتیم را بدهند و در اسرع وقت تصمیم بگیرند، زیرا این طرح دقیقاً در راستای امنیت شغلی نیرو‌های شرکتی و کارگری است.
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۶:۰۵ ۲۰ تير ۱۴۰۳
حیف شد این دولت کارائیش بیشتر بود بعضی افراد کلیدی نگه می داشت مثل وزیر نیرو وزیر نفت کارهای اینه عالی بودند
آخرین اخبار