ريیس ستاد تفسیر قرآن کریم استان یزد در جمع پرسنل زندان‌های استان گفت: با احیاء شخصیت زندانیان باید زمینه بزهکاری از آنها گرفته شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام و المسلمین "نبی‌پور" در اين نشست که در سالن کنفرانس اداره کل زندان‌های استان برگزار شد، گفت: برخورد با زندانیان باید برخورد طبیب و مریض باشد تا شخصیت آنها احیاء شود.


وی افزود: احیاء شخصیت مددجویان باید در اولویت باشد تا زمینه بزهکاری از آنها گرفته شود.

ريیس ستاد تفسیر قرآن کریم استان یزد با تاکید بر ضرورت علم آموزی توسط پرسنل زندان‌های استان گفت: انسان با کسب علم باید به مرحله شهود برسد.

حجت الاسلام نبی‌پور ادامه داد: در فرهنگ ما فلسفه وجود بشر معرفت است، انسان وقتی انسان است که رفتارش با شناخت و معرفت باشد.

وی اظهار كرد: پرسنل زندان‌ها با انسان هایی سر و کار دارند که این اشخاص در اثر ضعف بینایی عقل، شهود و قلب درست به بزه زدند و گرنه انسان در مسیر فطرت دچار جرم نمی‌شود.

نبی‌پور بیان کرد: انحراف از خط فطرت انسان را به آلودگی می‌کشاند.

وی زندانبانی را کاری ظریف، دقیق، حساس و با مسئولیت عنوان کرد و گفت: اصلاح و تربیت نیازمند صبر و استقامت است تا بتواند مسیر انحرافی را از مددجویان بگیرد و آنها را به مسیر صحیح هدایت کند.

ريیس ستاد تفسیر قرآن کریم اذعان كرد: اغلب زندانیان در اثر طغیان نفس و پیروی هوا و اسارت شهوت به زندان افتاده اند و باید در کمال آرامش با آنها برخورد کرد و خشم را با خشم نباید جواب داد.

وی افزود: اصلاح و تربیت نیاز به صبر و ملایمت دارد و باید به زندانی مثل بیمار نگاه و برخورد کنید.

حجت الاسلام نبی پور در پايان با تاکید بر توجه به مسئولیت‌پذیری پرسنل، افزود: صداقت در گفتار و امانت در کردار این دو موضوع را ملاک برخورد با مددجویان قرار دهید./ج1

برچسب ها: فلسفه ، زندان ، فطرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.