يک کارشناس سياست خارجي گفت: سالانه 80 تا 90 هزار حجاج ایرانی به عربستان سفر می‌کنند از این رو قطع رابطه با هر کشوری برای موقعیت چشمگیر ما در معادلات جهانی مناسب نبوده بنابراین باید اختلاف‌ها را با تدابیری هوشمندانه حل کنیم.

" محمد ساجدی " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به روابط ايران و عربستان، گفت: وهابیت در اکثريت حاکم بر عربستان نفوذ بسیاری داشته اما قطع رابطه ایران با عربستان و یا هر کشوری دیگر در معادلات بین‌المللی پسندیده نیست.

وی تصریح کرد: سالانه 80 تا 90 هزار حجاج ایرانی به عربستان سفر می‌کنند از این رو قطع این رابطه برای موقعیت چشمگیر ما در معادلات جهانی مناسب نبوده بنابراین باید اختلافات را با تدابیری هوشمندانه حل کنیم.

اين کارشناس سياست خارجي اظهار داشت: يکي از تهديدهاي جدي که فضاي عربستان را فراگرفته، نفوذ موج بيداري اسلامي نشات گرفته از انقلاب ايران است و عربستان براي برقراري روابط با ايران به دنبال يک راه مسالمت‌آميز بوده چراکه بهبود روابط مي‌تواند کشورهاي ديگر را نيز تحت تاثیر قرار دهد و موضع‌گيري برخي کشورهاي عربي علیه ايران، نشانگر بهبود روابط بين ايران و عربستان است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: ايران به دنبال بهبود روابط با عربستان است و اين بهبود روابط بايد در راستای حکمت و مصلحت جامعه بدون از بین رفت عزت ملت شریف ایران صورت گیرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار