سیزدهمین كنگره اپتومتری خراسان با حضور افزون بر 600 نفر از كارشناسان بینایی سنجی (اپتومتریست ها امروز كار خود را در مشهد آغاز كرد.

 

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، این كنگره سه روزه به همت انجمن اپتومتری خراسان و با همكاری دانشگاه علوم پزشكی مشهد، انجمن چشم پزشكی شاخه خراسان، سازمان نظام پزشكی مشهد و سازمان پزشكی قانونی استان برگزار می شود.


دبیر سیزدهمین كنگره اپتومتری خراسان در این خصوص گفت: برپایی كنگره های سراسری اپتومتری توسط انجمن اپتومتری خراسان از سال 1380 آغاز شده است.
'
محمدرضا برادران' هدف از برگزاری كنگره های اپتومتری با حضور اپتومتریست ها از سراسر كشور را افزایش سطح علمی همكاران و ارتقای سطح سلامت جامعه عنوان كرد.


وی گفت: از بین 156 مقاله ارسال شده به دبیرخانه سیزدهمین كنگره اپتومتری خراسان، 50 مقاله پذیرفته شده كه در طول سه روز برگزاری به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شود.


وی محورهای مقالات این كنگره را شامل تشخیص انحرافات چشمی، تشخیص كم بینایی، ورزش های چشمی، تشخیص و درمان تنبلی چشم ، تشخیص سردردهای چشمی و اثر بیماریهای سیستمیك مانند فشار خون و دیابت بروی چشم عنوان كرد.


برادران برپایی پنج میزگرد تخصصی پیرامون اپتومتری و بیماریهای چشم با همكاری گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكی مشهد را از دیگر محورهای كنگره ذكر كرد.


وی گفت: برپایی نمایشگاهی از تجهیزات چشم پزشكی و بینایی سنجی از برنامه های جنبی سیزدهمین كنگره اپتومتری خراسان است/س

 

برچسب ها: سیزد ، همین ، کنگره ، سراسری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.