نخستین دستگاه سنجش صحت عملکرد لوازم فشار خون در کشور با حضورمسوولان اجرایی و بهداشتی استان مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی اراک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، این دستگاه توسط یک مخترع محلاتی با نام فرهاد فرهمند در شرکت مهندسی پزشکی طب ابزار نوین ساخته شده و با شماره 44829 با عنوان دستگاه مرجع سنجش دقت انواع فشارسنج ها در سازمان ثبت اختراعات و مالکیت های صنعتی کشور به ثبت رسیده است.
سازنده این دستگاه ، قابلیت سنجش انواع فشارسنج های دیجیتال و عقربه یی را از مزایای آن دانست و گفت: این دستگاه به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان پژوهش های کشور نیز رسیده است.
فرهمند در این آیین افزود: مراحل تحقیق و ساخت این دستگاه سنجشگر که نمونه خارجی ندارد دو سال به طول انجامیده و برای ایجاد خط تولید آن یک میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی توضیح داد: این دستگاه کاربری آسانی دارد و می تواند توسط کارکنان درمانی تمامی بیمارستان ها و یا یک متصدی ساده در سطح داروخانه ها برای تست صحت و دقت کارکرد فشارسنج های خانگی، مطب ها و بیمارستان ها استفاده شود.
این مخترع اضافه کرد: اندازه گیری دقت تمامی قطعات فشارسنج ها توسط این دستگاه امکان پذیر است و در صورت وجود نقص می توان با تعویض قطعه معیوب فشارسنج را دوباره استفاده کرد و این مهم در کاهش هزینه های بیمارستانی و تضمین کار درمانی اهمیت ویژه دارد.
فرهمند اضافه کرد: توان تولید این دستگاه بر حسب تقاضای داخل کشور وجود دارد و قیمت عرضه آن به متقاضیان کمتر از 10 میلیون ریال خواهد بود.
وی بیان کرد: فشارسنج های بیمارستان ها و مطب ها هر هفته یک بار و فشارسنج های خانگی هر شش ماه یکبار، نیازمند سجش دقت هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.