استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی استانی سرآمد در زمینه بازسازی عتبات عالیات است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران  بیرجند

قهرمان رشید در همایش تقدیر از خادمین عتبات عالیات استان خراسان جنوبی افزود: اهل بیت(ع) همچون چراغی روشن گر راه زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها بوده و خواهند بود.

رشید با بیان اینکه حضرت محمد(ص) قرآن و اهل بیت(ع) را به عنوان دو میراث ماندگار برای تمام بشریت به عنوان تنها راه نجات به یادگار گذاشته‌اند، تصریح کرد: مبنای تفکر ناب حضرت امام راحل(ره)، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و استراتژی های انقلاب اسلامی نیز همین تفکر ناب و بی بدیل است که امروز موجب بیداری اسلامی در منطقه و دنیا شده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی از گذشته‌های دور آمیخته با فرهنگ اهل بیت(ع) بوده است، گفت: یکی از مهمترین تفاوت‌های ایران اسلامی با سایر کشورهای اسلامی در دنیا توسل به اهل بیت(ع) و یاری جستن از آنها در زندگی‌های فردی و اجتماعی است.

استاندار خراسان جنوبی ولایت مطلقه فقیه را از دیگر وجوه تمایز ایران با سایر کشورها دانست وافزود: وجود شخصیت‌هایی همچون امام راحل(ره) به عنوان مجدد اسلام ناب محمدی و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان چشم امید همه محرومان و مستضعفان جهان در راس هرم انقلاب اسلامی از مهمترین نعمات الهی است که به واسطه این تفکر از سوی خداوند بر ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان نازل شده است.

رشید بصیرت و هوشیاری ملت ایران درتبیعت هوشمندانه از ولایت فقیه را در دنیا مثال زدنی و نمونه توصیف کرد و ادامه داد: دیگرخواهی و رسیدگی به مشکلات دیگران نیز برگرفته از فرهنگ ناب اهل بیت(ع) است که موجب شده تا ملت قهرمان ایران اسلامی با سایر ملت ها در دنیا متفاوت باشد.

وی ادامه داد: این ویژگی مهم و اساسی ملت ایران موجب شده تا امام خمینی(ره) در جمله‌ای تاریخی عنوان کنند"مردم ایران در عصر حاضر از مردم حجاز در عصر رسول الله(ص) و مردم عراق در عصر امیرالمومنین(ع) برتر و بالاترند".

استاندار خراسان جنوبی یکی از علل دشمنی دشمنان اسلام با ایران را همین تفکر ناب دانست و افزود: این امر موجب شده تا در طول 34 سال گذشته دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) با بکارگیری تمام توان خود در راستای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

رشید ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان را از جمله ترفندهای خطرناک دشمنان در این زمینه دانست و تصریح کرد: ایجاد مذاهب انحرافی، خرافه پرستی و عرفان‌های نوظهور از جمله کارهایی است که دشمنان طی 100سال گذشته در این زمینه به انجام رسانده‌اند.

رشید اسلام هراسی و شیعه هراسی را از دیگر راهکارهای مهم دشمنان دانست و گفت: آنچه که امروز در عتبات عالیات و در تخریب اماکن متبرک مسلمانان اتفاق می‌افتد، برگرفته از این نقشه شوم است که قطعاً به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام شنیع دشمنان اسلام در نبش قبر حجر بن عدی از صحابه رسول بزرگوار اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: دشمنان اسلام همواره در تلاشند تا نور اسلام را در دنیا خاموش کنند اما قطعاً نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند.

استاندار خراسان جنوبی ضمن محکومیت شدید نبش قبر حجربن عدی، گفت: این قانون طبیعت و هستی است که همواره کید دشمنان به خودشان بازگشته و این بار نیز چنین خواهد شد.

رشید با بیان اینکه این اقدام آنان موجب شد تا مسلمانان یک بار دیگر پایه‌های وحدت را تحکیم کنند، گفت: دشمنان اسلام همچنانکه بزرگان دینی ما فرموده‌اند، نادان هستند، چرا که این عمل شنیع آنان نه تنها پایه‌های عقیدتی مسلمانان را تضعیف نکرد بلکه موجب شد تا بسیاری از کسانی که به این مسائل نمی‌اندیشیدند، به تفکر فرو رفته و بیشتر به حقانیت اسلام و مسلمانان پی ببرند.

وی با بیان اینکه نور معنویت امروز دردنیا با الگوگیری از ایران اسلامی پراکنده شده است، گفت: این اقدام هیچ خللی در این جهانی شدن ایجاد نخواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تاراج ذخایر خدادادی کشورهای اسلامی از دیگر نقشه‌های شوم آنان در به ذلت کشاندن مسلمانان است که متاسفانه در این زمینه توانسته‌اند با همکاری برخی حکام مرتجع منطقه به توفیقاتی نیز دست پیدا کنند.

رشید گفت: امروز برخی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکای جنایتکار به بهانه ایجاد دموکراسی به کشورهای مظلوم عراق وافغانستان حمله می‌کنند و ذخایر و‌ ثروت‌های ملی آنان را به یغما می‌برند.

وی وجود 4 میلیون نفر زن بی سرپرست خانوار در عراق را ارمغان دموکراسی دورغین کشورهای غربی در این کشورها دانست و افزود: امروزه بیش از 60درصد کودکان عراقی خود نان‌آور خانواده‌هایشان هستند که دردی بزرگ برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی رسیدگی به مشکلات سایر مسلمانان را نتیجه درک درست آیین اسلامی و احکام عالیه اسلام دانست و افزود: امروز باید با درک مشکلات مسلمانان در سایر کشورهای اسلامی در جهت کمک به آنان تلاش کرد چرا که این امر از مهمترین دستورات اسلامی و قرآنی است.

وی خراسان جنوبی را استانی سرآمد در زمینه بازسازی عتبات عالیات دانست و افزود: خراسان جنوبی جزو استان های جلودار در این زمینه است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به صددرصد تعهدات خود در سال گذشته در زمینه بازسازی عتبات عالیات عمل کرده است، افزود: برغم تمکن مالی پایین مردم در این استان اما به دلیل پایبندی به اعتقادات دینی قوی مردم، این استان همواره در این زمینه پیش‌قراول بوده است.

وی به مشارکت مردم خراسان جنوبی در تمامی زمینه‌ها اشاره کرد و گفت: مردم خراسان جنوبی نه تنها در زمینه بازسازی عتبات عالیات بلکه در تمامی زمینه‌ها و عرصه‌ها حضوری حماسی داشته و دارند که ولایت مداری از ویژگی‌های مهم مردم این استان است.

در پایان این همایش از خادمین و دست اندرکاران امر بازسازی عتبات عالیات با حضور استاندارخراسان جنوبی و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور تقدیر به عمل آمد.

خراسان جنوبی به تمام تعهدات خود در بازسازی عتبات عالیات عمل کرده است

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان جزو استان‌های جلودار در بازسای عتبات عالیات است و سال گذشته به صددرصد تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.

 قهرمان رشید در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور هم افزود: به رغم تمکن مالی پایین مردم در خراسان جنوبی، اما به دلیل پایبندی به اعتقادات دینی قوی مردم، این استان همواره در این زمینه پیش‌قراول بوده است.

وی با بیان اینکه خدمت به اهل بیت(ع) و تلاش در راستای بازسازی امکان متبرکه‌ای که متعلق به اهل بیت(ع) بوده، موجب برکت است‌، گفت: در این امر خیرات و آثار بسیار مبارکی نهفته است که موجب برکت خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته خدمات و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است، گفت: توجه به مباحث دینی، اعتقادی، دفاع مقدس و فرهنگ شهید و شهادت نیز در طول هشت سال گذشته احیاء شد و به متن جامعه بازگشت./س

برچسب ها: عتبات ، خراسان ، رشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.