نيروي ايمان و تعهد شهيد بروجردي و علاقه قلبي او به انقلاب اسلامي و ارزش هاي متعالي آن باعث شده بود كه در سنگر تقوي و خدمت خالصانه از همرزمانش پيشتازتر باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشگر پاسدار شهيد محمد بروجردي در سال 33 در روستاي دره گرگ از توابع شهرستان بروجرد به دنيا آمد.
وي در هفت سالگي وارد مدرسه شد اما به دليل شرايط مادي خانواده تحصيل در كلاس هاي شبانه تؤام با كار و تلاش روزانه را انتخاب كرد.
سوابق مبارزاتي:
او مدت شش ماه در زندان ها و شكنجه گاه هاي رژيم شاهنشاهي به سر برد و با قلبي مالامال از عشق به امام خميني (ره) با ياران ايشان چون شهيد حاج مهدي عراقي مرتبط شد و فعاليت هاي انقلابي انجام داد.
او در سوريه نيز ضمن ارتباط با امام موسي صدر و شهيد منتظري بر فراگيري آموزش نظامي و چريكي پرداخت.
در نخستين روزهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي با فرمان تاريخي امام (ره) مبني بر مقابله و سركوب ضد انقلاب عازم پاوه شد.
شهيد بروجردي يك نظامي بود ولي بشدت عاطفي و فرهنگي بود، سعي مي كرد به وسيله برخوردها و بحث هاي اعتقادي و سياسي افراد را با عقايد و ديدگاههاي انقلابي و اسلامي آشنا كند و اين كار در كردستان كارايي خوبي داشت.
نحوه شهادت شهيد بروجردي:
در اول خرداد سال 62 در حالي كه با عده اي ديگر از همرزمانش در مسير جاده مهاباد نقده  حركت مي كردند بر اثر انفجار مين به آرزوي ديرينه اش يعني شهادت نائل آمد.
يكي از افرادي كه در صحنه شهادتش حضور داشت، مي گويد: پس از انفجار وقتي من بالاي سر او رسيدم مانند هميشه تبسم بر لبانش نقش بسته بود و من احساس كردم كه او كلام مولايش را تكرار مي كند "فرت و رب الكعبه"./ز
 

برچسب ها: بروجردی ، شهید ، ایمان ، تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار