کشورهای غربی تعریف نازلتری نسبت به سلامت معنوی دارند این در حالی است که در فرهنگ ما برای سلامت معنوی رتبه های بالاتری را قائل شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمدباقر لاریجانی، رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در سومین همایش طبیب روحانی، بزرگداشت عالم ربانی حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی است گفت: انسان ابعاد مختلفی دارد و شناخت این ابعاد برای گروه پزشکی در چگونگی درمان بیماران اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: اگر در موتور جستجوهای اینترنت بحث سلامت معنوی را سرچ کنید حدود 70 میلیون اطلاعات پیدا خواهید کرد.

تعریف سلامت معنوی در کشورمان غنی تر از کشورهای غربی است کشورهای غربی تعریف نازلتری نسبت به سلامت معنوی دارند ولی در فرهنگ ما برای سلامت معنوی رتبه های بالاتری را قائل شده است.

لاریجانی تصریح کرد: پزشکان در گروه پزشکی محتاج طبیبانی هستند که آنها را به این مسیر هدایت کنند ما تامین کننده سلامت جسمانی مردم هستیم که آگاهی از سلامت معنوی در کار ما تاثیرگذار است افرادی مانند آیت الله حسن زاده آملی با کسب دانش و فضیلت مقام طبیب روحانی را پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: ما در زندگی افرادی مانند آیت الله حسن زاده آملی را یک جامعیت بی نظیر می بینیم که در زمان فعلی کمتر عالمی می بینیم که در تخصص های مختلف سرآمدی خود را حفظ کنند،وي یک روح خستگی ناپذیر برای کسب علم دارند که بسیار آموزنده است.

وی اظهار کرد: در صفات پزشکی می بینیم که باید دانش به روز باشد در طب ابن سینا روح انسان نیز دچار بیماری می شود و این منجر به سیری از کسب علم می شود.

آیت الله حسن زاده آملی اشتهای سرکشی در تحصیل معارف دارد، وي الگویی برای پزشکان به عنوان طبیب روحانی هست سلامت معنوی در معارف ما صفات یک انسان کامل است و افرادی مانند این استاد توانسته اند مسیر را به خوبی طی کنند.

وی خاطر نشان کرد: اطلاع از سر عالم و سبک زندگی درست می تواند در زندگی انسان تاثیر داشته باشد در گروه پزشکی نیز آشنایی با ظرفیت های انسانی در بهبود بیماران کمک کننده است./ح
برچسب ها: سلامت ، معنوی ، طب سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار