اعتبارات اسنادي يوزانس «نسيه» از جهت شرايط، کاملا با اعتبارات اسنادي با پرداخت موخر يکسانند.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران يوزانس نوعي از اعتبارات اسنادي است که در آن فروشنده ي کالا به خريدار مهلتي مي دهد تا بتواند در اين فاصله وجه اعتبار را بپردازد. بر پایه این گزارش در مواردي که فروشنده حاضر به قبول معامله يوزانس نمي گردد غالبا يک موسسه مالي يا بانک‌هاي تجاري ثالثي وارد جريان داد و ستد شده و وجه اعتبار را به فروشنده مي پردازند تا در سر رسيد بهره و اصل يوزانس را از خريدار اخذ نمايند.

اعتبارات اسنادي يوزانس «نسيه» از جهت شرايط، کاملا با اعتبارات اسنادي با پرداخت موخر يکسانند با اين تفاوت عمده که برخلاف اعتبارات با پرداخت موخر در يوزانس کشيدن برات از سوي ذينفع برعهده ي بانک تامين کننده ي مالي و يا بانک گشاينده ي اعتبار الزامي است. بنابراين اگر به خاطر هزينه تمبر و کارمزد قبولي، شرط صدور برات از معامله حذف گردد، بايستي از اعتبار اسنادي با پرداخت موخر استفاده کرد.

این گزارش می افزاید:معمولا يوزانس به صورت اعتبار اسنادي غير قابل برگشت تاييد شده، صادر مي شود تا تضميني براي فروشنده کالا وجود داشته باشد. آنچه سبب مي شود فروشندگان به گشايش اعتبارات يوزانس رغبت يابند تعهد پرداخت وجهي است که بانک گشاينده اعتبار در سررسيد اعتبار بر عهده مي گيرد. اين ميان تاييد يک بانک ديگر هم ممکن است به تاييد بانک گشاينده افزوده شود.

طبق آخرين دستور العمل بانک مرکزي در حال حاضر اعتبارات اسنادي يوزانس حداکثر ظرف مدت ۱۸۰ روز تا يکسال قابل گشايشند.

برچسب ها: یوزانس ، اعتبارات ، اسناد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار