رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت برای اجرای کاداستر جامع کشور با بی‌مهری متولیان بودجه کشور برای تخصیص اعتبار مواجه شده است و این امر بدون شک بر بسیاری از مسائل اجتماعی ،اقتصادی و حقوقی تاثیر دارد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، احمد تویسرکانی درجمع رؤسای واحدهای ثبتی استان اصفهان با اشاره به شرایط کنونی سازمان ثبت اسناد و املاک که در مرحله گذار قراردارد گفت: پیشبرد تمام امور بر محور مدیریت استوار است و مدیران باید با کلان نگری به ضرورت‌های مدیریت صحیح از جمله برنامه، منابع و نظارت توجه ویژه داشته باشند.
 
معاون قوه قضائیه افزود: نوع وظیفه و کارکرد این سازمان باعث ارتباط مستمر و مستقیم مردم  با خدمات سازمان می‌شود و در نتیجه عملکردها در معرض قضاوت عمومی است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: قدمت طولانی سازمان و سنتی بودن فرآیندها در فضای پیشرفته امروز بدون شک باعث افزایش هزینه‌های ارائه خدمت به مردم و نارضایتی آنها خواهد بود و تنها راهکار اساسی این امر، گذر از ثبت سنتی و ارائه خدمات در فضای مجازی و با کمک فناوری است.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: در این راستا طی سال‌های اخیر گام‌های موثری برای تحقق این هدف برداشته شده که امروزه آثار آن به وضوح در کشور خودنمایی می کند.
 
وی استان اصفهان را به دلیل گستردگی شهری و تعدد حوزه های ثبتی دارای اهمیت دانست و تأکید کرد: این تعدد و گستردگی واحدهای ثبتی از جهات مختلف دارای اهمیت و حساسیت در زمینه ارائه خدمات به شهروندان است.
 
تویسرکانی توجه به انتصاب مدیران لایق و مجرب در سطوح مختلف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را از برنامه‌های زیربنایی این سازمان برشمرد و گفت: به هر میزان که مدیران از اشراف کامل بر فرآیندهای ثبتی و فناوری‌های روز در کنار انگیزه و علاقمندی برخوردار باشند، مسیر حرکت سازمان به سمت پیشرفت با سرعت بیشتر طی می شود و کمیته انتصابات سازمان در این حوزه باید با حساسیت خاص ورود کرده و فارغ از ملاحظه کاری، نیروهای کارآمد را جهت تصدی مدیریت شناسایی و معرفی کند.
 
وی در ادامه افزود: سیاست سازمان در حوزه ثبت آنی معاملات و تسهیل در خدمت رسانی درحوزه املاک و اسناد، تغییر فرآیندها و وصول مطالبات بانک‌ها، توجه به ظرفیت دفاتر اسناد رسمی است و نگاه مجموعه مدیران و کارکنان در این راستا باید نگاه جامع و آینده نگر باشد تا در تحقق سیاست‌ها و اهداف عالی سازمان موفقیت حاصل شود.
 
تویسرکانی گفت: مستند سازی عرصه‌های ثبتی و صدور اسناد رسمی کلیه مالکیت‌های خصوصی و عمومی یک ضرورت جدی است و این امر تنها در سایه اجرای کاداستر محقق می‌شود.
 
بر اساس اين گزارش به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک، وی با اشاره به این که اجرای کاداستر شهری علیرغم همه مشکلات و موانع قریب صد در صد اجرایی شده است گفت: سازمان ثبت برای اجرای  کاداستر جامع کشور با بی‌مهری متولیان بودجه کشور برای تخصیص اعتبار مواجه شده است و این امر بدون شک بر بسیاری از مسائل اجتماعی ،اقتصادی و حقوقی تاثیر دارد.
 
معاون قوه قضائیه از توصیه دفتر مقام معظم رهبری به مجلس شورای اسلامی برای توجه به موضوع کاداستر جامع کشور در حوزه پیش بینی بودجه خبر داد و گفت : بدون شک این موضوع مورد عنایت و توجه رئیس و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است و این امر، مسئولیت سازمان را بیش از پیش سنگین می‌کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار