رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با تشکیل دولت الکترونیک مراجعات مردم را بسیار کم کردیم و در سال 91، مطالبات مردم از بانک ها را که حدود 2000 میلیارد تومان بود را گرفتیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تویسرکانی با اعلام این خبر گفت: در حوزه ثبت اختراعات و شرکت های تجاری کار را نیز به شکل مکانیزه کردیم همچنین در سامانه استعلام نام شرکت ها که خیلی از آن ها بین المللی شد را مکانیزه کردیم.

وی در ادامه افزود: همچنین یک میلیون و 600 هزار شناسنامه نیز مکانیزه شده اند و اهم سیاست سازمان در سال 91 شامل شفاف سازی و تثبیت و اطلاعات و مالکیت ها، شفاف سازی نقل و انتقالات و معاملات رسمی، ارتقای نظارت، پاسخگویی و املاک و کاداستر و امور و اسناد مرتب است.

تویسرکانی در ادامه بیان داشت: اهم اقدامات انجام شده در بخش امور اسناد و سردفتران شامل حذف مراجعات حضوری ، پلمپ دفاتر تجاری و ایجاد سامانه استعلام الکترونیک و استقرار دستگاه های پرداخت الکترونیکی وجوه(pos) در کلیه دفاتر اسناد رسمی و واحد های ثبتی است.

وی تصریح کرد: برخی از سامانه های الکترونیکی و امکانات فراهم شده در ایجاد سامانه ثبت الکترونیکی اسناد شامل کنترل هویت اشخاص، تولید استعلام ملک به صورت اتوماتیک، محاسبه هزینه های صدور سند به صورت اتوماتیک و پرداخت هزینه های صدور سند از طریق الکترونیک و غیره است.

تویسرکانی در پایان اظهار داشت: تا پایان سال 91 تعداد 20 هزار و 114 دفتر خانه در 31 استان کشور از سامانه بهره برداری نمود و تعداد 121 هزار و 741 واقعه ازدواج و تعداد 23 هزار و 991 واقعه طلاق به صورت الکترونیک به ثبت رسیده است./ز

برچسب ها: اسناد ، املاک ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار