به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، در اين همايش که با حضور دبيران تاريخ مقطع متوسطه استان هاي خراسان برگزار شد، تحول و بازنگري در محتويات درس تاريخ، توجه به تاريخ محلي و فرهنگ و تمدن شهرها در تدوين کتاب هاي درسي و افزايش ضريب درس تاريخ در کنکور، به عنوان برخي از مطالبات سرگروههاي تاريخ آموزش و پرورش استان در قطعنامه پاياني اين همايش گنجانده شد.
توجه به فرهنگ و تمدن ايران در درس تاريخ
در اين همايش ايرج آقاملايي که طي 15 سال گذشته مسئوليت سرگروهي درس تاريخ اداره کل آموزش و پرورش استان را بر عهده داشته است در گفت و گو با خبرنگار ما درباره مشکل اساسي موجود در منابع درس تاريخ اظهار داشت: متاسفانه بيشتر محتويات کتاب هاي تاريخ مدارس به مسائل سياسي اختصاص يافته است در صورتي که مي توان با توجه بيشتر به فرهنگ و تمدن ايران علاوه بر رفع اين نقيصه، بر جذابيت اين درس افزود و تمايل دانش آموزان به مطالعه تاريخ را افزايش داد. آقاملايي ادامه داد: همچنين مستند نبودن برخي از مطالب مطرح شده در کتاب هاي تاريخ مقطع متوسطه از ديگر مشکلات اين حوزه است که با وجود پي گيري ها و مکاتبات انجام شده با وزارت خانه، تا به امروز کتابي که بتواند نظر مساعد دبيران تاريخ را جلب کند تدوين نشده است.شايان ذکر است در پانزدهمين همايش سرگروههاي تاريخ آموزش و پرورش استان هاي خراسان از مجموع 134 مقاله فرستاده شده به دبيرخانه همايش، 30 مقاله به عنوان مقاله هاي برتر انتخاب و از نويسندگان آن تجليل شد/س