دبیرکمیسیون امور بانوان استانداری قم گفت: در برابر توطئه های دشمن و عزلت نشین کردن ایران در عرصه های جهانی، باید پاسخ های فرهنگی به جهانیان بدهیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران معصومه ظهیری، درحاشیه نمایشگاه هفته فرهنگی قم در آیوتایای تایلند با ابراز خرسندی از معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و دینی در ایران و قم در این نمایشگاه، تصریح کرد: ملل مختلف برای انتقال فرهنگ خود به جهان از طریق کتاب، رسانه، فیلم و ابزارهای هنری اقدام می‌کنند.

وی افزود: انتقال فرهنگ به صورت چهره به چهره و حضور فیزیکی دارای جاذبه و تأثیر بیشتری است که برپایی این نمایشگاه می‌تواند چنین ظرفیت فرهنگی مهمی را برای مردم تایلند که اکثرا شناختی نسبت به دین اسلام و مکتب تشیع ندارند به همراه داشته باشد.

ظهیری تعاملات فرهنگی را راهگشای انتقال فرهنگ برشمرد و ادامه داد: صدای قرآن، اذان، تواشیح و سرودهای حاوی پیام شیعی برای بسیاری از مردم و مسئولان در تایلند جالب و شنیدنی بود و به برکت حضور هیأت ایرانی در تایلند، تعاملات فرهنگی خوبی صورت گرفت.

دبیر کمیسیون امور بانوان در استانداری قم، خاطرنشان کرد: این تعاملات فرهنگی از سفر قبلی مسوولان ایرانی در تایلند به دست آمده است و نوشتارهای زیبایی درباره زندگی شیخ احمد قمی و مقبره ایشان در آیوتایا نگارش شد که در معرفی این شخصیت دینی و علمی بسیار موثر بود.

وی حضور بانوان با حجاب ایرانی در این نمایشگاه را یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: برای بسیاری از مردم و به ویژه بانوان تایلندی حجاب بانوان ایرانی و مسئولیت‌های اجتماعی آنان قابل توجه و مورد احترام و تعظیم بود، همان گونه که فرهنگ حجاب ایرانی در بسیاری از کشورهای جهانی دارای جایگاه قابل احترامی می باشد.

ظهیری افزود: بانوان در تایلند پیرامون فعالیت‌های اجتماعی بانوان ایرانی از ما سوالاتی را پرسیدند و برایشان جالب بود که حجاب بانوان ایرانی مانعی برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف نمی باشد و حتی بانوان ایرانی می توانند به راحتی در مسوولیت‌های مختلف به فعالیت بپردازند.

وی برپایی نمایشگاه فرهنگی و دینی در تایلند به مناسبت هفته فرهنگی قم را بستری مناسب در معرفی تشیع دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با چنین ظرفیت‌های بالنده فکری، فرهنگی و دینی پاسخ فرهنگی به توطئه‌های دشمن در جهت عزلت نشین کردن ایران در عرصه‌های جهانی بدهیم.

دبیر کمیسیون امور بانوان استانداری قم ادامه داد: خوشبختانه امروز پرچم، نوا و سرود ملی ایران در عرصه‌های جهانی و اقصی نقاط برافراشته می‌شود و به گوش می رسد تا دشمن بداند که هرگز قادر به دستیابی به اهداف شوم خود در برابر ایران نخواهد بود.

وی در خاتمه درباره بازدید خود از دانشگاه تربیت معلم آیوتایا نیز گفت: با توجه به اینکه در این دانشگاه کتابهای اسلامی و شیعی وجود ندارد؛ یکی از برنامه‌های مهم اهداء یک سری از کتابهای فارسی و انگلیسی از نویسندگان معروف همچون دکتر شریعتی و کتابهای اسلامی به زبانهای مختلف جهان به این کتابخانه است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: حجاب ، زنان ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.