در نشست نمایشگاه "فصل تأمل" پیرامون اهمیت حوزه هنری در هنر انقلاب اسلامی به صورت گسترده اشاره شد و درباره نمایشگاه مذکور نیز اشاراتی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، نشست نمایشگاه "فصل تأمل" با حضور "احسان آقایی" سرپرست حوزه هنرهای معاصر تهران، "حسن نوفرستی" مسئول برنامه های هنری موزه هنرهای معاصر تهران، "مرتضی گودرزی دیباج" دبیر نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. 
در این نشست "آقایی" سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران گفت:همواره برنامه های هنری جریان ساز را بررسی می کنیم.
وی اظهار داشت: حوزه هنری جریان ساز ترین حوزه هنری بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

*هنر انقلاب اسلامی مدیون حوزه هنری است

وی گفت: پس از انقلاب اسلامی ایران حوزه هنری فعالیت های گسترده و قابل توجهی را داشته است، بنابراین می توان گفت هنر انقلاب اسلامی مدیون حوزه هنری است.

*ارتباطات حوزه هنری با وزارت ارشاد خوب است

"گودرزی دیباج" دبیر این نمایشگاه گفت: مجموعه ای که در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته خواهد شد، مجموعه بسیار مهمی که دربرگیرنده آثار هنرمندانی چون:"ایرج اسکندری"، "کاظم کلیپا"،"مرتضی اسدی"، "محمد خزایی"، "مسعود شجاعی طباطبایی"، "غلامعلی طاهری"، "عبدالحمید قدیریان" و بسیاری از بزرگان درجه یک هنری ایرانند.
وی درباره دلیل برگزاری این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران نیز گفت: برای برگزاری این نمایشگاه ابتدا با مؤسسه فرهنگی و هنری صبا رایزنی کردیم اما به دلیل اینکه این مرکز فرهنگی-هنری برنامه ای را داشت، بنابراین ما را به موزه هنرهای معاصر تهران سوق دادند.
وی گفت: به دلیل آنکه موزه هنرهای معاصر فضای کمی دارد و نمی توانستیم تمامی آثار را به نمایش بگذاریم به ناچار تنها 378 اثر را در گالری های این موزه ارائه خواهیم کرد.

*حوزه هنری عقب گرد نداشت

وی اظهار داشت: هنر ایام جنگ، هنر فاخر و قابل تأملی است و اگر بخواهیم ارز شانه های کشور را نشان دهیم یکی از شانه های آن هنر انقلاب اسلامی است و حوزه هنری تلاش فراوانی را در حفظ این هنر داشته، بنابراین حوزه هنری رکود و عقب گرد نداشته است.
وی گفت: حوزه هنری در طول بیش از 30 سال فعالیت خود را انجام داده و فعالیتش به تغییر و تحولات دولت کاری ندارد و در هر صورت به فعالیت خود ادامه می دهد.
گفتنی است، نمایشگاه "فصل تأمل" 6 خرداد در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار