هاارتص اعلام کرد "شيمون پرز" رئيس رژيم صهيونيستي دور روز گذشته و يک هفته پس از وقوع حادثه بمبگذاري ريحانلي پيام تسليت شخصي اي را براي "عبدالله گل" رييس جمهور ترکيه ارسال کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاارتص، اين روزنامه صهيونيستي در ادامه خبر خود افزوده است که در پيام شخصي پرز به عبدالله گل وي در پي عذرخواهي "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي از دولت ترکيه بدليل جنايت ارتکابي از سوي نظاميان صهيونيست در جريان يورش وحشيانه به کاروان کمک رسان غزه در سال 2010 ميلادي که به شهادت چندين سرنشين آن کاروان منجر شد خواستار عادي سازي روابط ميان آنکارا – تل آويو شده است.

پرز همچنين مدعي شده است که حادثه بمگذاري ريحانلي که به کشته شدن 51 نفر انجاميد نياز به افزايش همکاري هاي آنکارا و تل آويو را نشان داد.

وي در ادامه اين پيام افزوده است "اميدوارم تاسف قلبي من و ساير صهيونيست ها از اين حادثه را بپذيرد. من از جانب صهيونيست ها به خانواده قربانيان اين حادثه و ملت ترکيه تسليت مي گويم."

وي در پايان پيام خود مدعي شده که خواستار "آينده اي بهتر" برايي ترکيه و رژيم صهيونيستي است. ترکيه و رژيم صهيونيستي در حال حاضر مذاکرات پيرامون چگونگي پرداخت غرامت از سوي رژيم صهيونيستي به بازماندگان و خانواده هاي آسيب ديدگان آن حادثه را انجام مي دهند. 




برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، پرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار