وکیل روح الاميني گفت: اگر همه شاکیان از شکایت خود صرف نظر کنند موکلم از شکایتش در خصوص مرتضوی نمی‌گذرد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، لحظاتي پيش دهمين جلسه دادگاه کهريزک با حضور متهمان و شاکيان به رياست قاضي "سيامك مدير خراساني" آغاز به کار کرد.

گفتني است؛ پرونده کهريزک 3 شاکي و 3 متهم دارد كه طي 9 جلسه دادگاه گذشته شاکيان و متهمان دفاعيات خود را ارائه داده‌اند و قرار است امروز طي دهمين جلسه آخرين دفاعيات سه متهم اين پرونده اخذ شود.

لازم به ذکر است؛ طي دو جلسه گذشته يعني هشتمين و نهمين جلسه، آخرين دفاعيات شاکيان نيز اخذ شده است؛ با اين وجود اگر امروز سه متهم پرونده کهريزک بتوانند دفاعيات آخر خود را ارائه كنند اين جلسه، آخرين جلسه دادگاه کهريزک خواهد بود.

وكيل حيدري فر:

احتمال طولانی‌شدن جلسات دادگاه کهریزک با طرح مباحث جدید

در حاشيه آغاز دهمين جلسه دادگاه كهريزك "شهبازی" وكيل "علي اكبر حيدري فر" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز دادگاه کهریزک مربوط به آخرین دفاعیات متهمان است ولی امکان دارد مباحث جدیدی مطرح شود كه لازم باشد به تعداد جلسات دادگاه اضافه شود.
وکیل حیدری‌فر در پاسخ به این سوال که آیا مانعی برای بیان دفاعیات گذشته متهمان در دفاع آخر آنها وجود دارد یا خير، گفت: نمی‌توان این مانع را برای دفاعیات آخر متهمان در نظر گرفت چرا که متهمان در دفاع آخر خود می‌توانند به دفاعیات گذشته‌شان استناد کنند.

وی درباره عکس‌هایی که موکلش تصمیم دارد به دادگاه ارائه دهد، خاطرنشان کرد: باید از حیدری‌فر در این باره سوال کنید ولی بعضی از سایت‌ها این عکس ها را منتشر کرده‌اند.

حيدري فر:

**20 شاهد به دادگاه معرفی کردم/ امروز آخرين جلسه دادگاه كهريزك نخواهد بود


"علي اكبر حیدری فر"
در حاشيه ورود به دادگاه كهريزك در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز 20 شاهد متشکل از پلیس امنیت، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی را در قالب لایحه به دادگاه معرفي كردم.

متهم ردیف دوم دادگاه کهریزک گفت: مراحل تحقیق ما انجام نشده و ضروری است که این تحقیقات از شهود معرفی شده ما انجام شود.

حيدري فر خاطرنشان كرد: قطعا امروز نمی‌تواند آخرین جلسه دادگاه کهریزک باشد.

نيكبخت در جمع خبرنگاران:
**جوادی‌فر از شکایت خود عليه مرتضوی انصراف داد

"صالح نیکبخت" در ادامه رسيدگي به پرونده كهريزك در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای جلسه دهم تاکنون دفاعیات مرتضوی آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد.

وکیل جوادی‌فر درباره شاهد معرفی شده از سوی حیدری‌فر گفت: 20 شاهد معرفی نشده بلکه تعدادی شاهد از سوی مرتضوی معرفی شده است که دادگاه نیز آن را قبول نکرد.

وی همچنین از اعلام انصراف موکلش از شكايت عليه مرتضوي مبني بر اتهام معاونت در قتل خبر داد و تأکید کرد: جوادی‌فر دیروز رسما به مرتضوی اعلام کرده که از شکایت خود درباره معاونت در قتل انصراف داده است.

نیکبخت ادامه داد: موكلم بدون اطلاع بنده از شكايت خود انصراف داده است.

وکیل جوادی‌فر تصریح کرد: موکلم فقط از شکایت معاونت در قتل مرتضوی اعلام رضایت کرده و ساير شکایات وی در خصوص اتهامات متهمان دیگر(حیدری‌فر و حداد) و همچنین جنبه عمومی جرم مرتضوی همچنان باقی است و وکالت من در این باره همچنان ادامه دارد و فسخ نشده است.

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم امروز جلسه پایانی دادگاه باشد، خاطرنشان کرد: پس از دفاعیات مرتضوی، حیدری‌فر و وکیل حداد دفاعیاتشان را ادامه می‌دهند.

وكيل روح‌الاميني در جمع خبرنگاران:

**موكلم از شکایت خود عليه مرتضوی انصراف نمي‌دهد

"طاهری" وكيل روح‌الاميني  پس از پایان دهمین جلسه دادگاه کهریزک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرتضوی امروز بخشی از آخرین دفاعیاتش را ارائه داد و دادگاه با حوصله حرف‌هایش را شنید.

وکیل روح‌الامینی با بیان اینکه مرتضوی همان مطالب گذشته را بیان می‌کند، ادامه داد: در دفاعیات مرتضوی مطلب جدیدی دیده نمی‌شود و بعید به نظر می‌رسد که چهارشنبه در یازدهمین جلسه دادگاه کهریزک دفاعیات مرتضوی به اتمام برسد.  
 
وی درباره دفاعیات مرتضوی اذعان داشت: حق هر متهم است که در دفاعیات آخر خود هر مطلبی را که بخواهد بیان کند.
 
طاهری علت حضور نیافتن روح‌الامینی در این جلسه دادگاه را مشغله کاری وی اعلام کرد و با اشاره به انصراف جوادی‌فر از شکایتش گفت: موکلم از حق خود کنار نمی‌کشد و اگر همه شکات رضایت دهند، وي تا آخر ادامه خواهد داد.

وکیل روح‌الامینی همچنین درباره تلاش‌های صورت گرفته از سوی مرتضوی برای دریافت رضایت از موکلش اذعان داشت: شاید در این خصوص تلاش‌هایی شده باشد ولی من از آن بی‌خبرم.  
 
طاهري در ادامه درباره شهود حیدری‌فر و مرتضوی خاطرنشان کرد: آمدن یا نیامدن شهود به نظر دادگاه بستگی دارد؛ مرتضوی تاکنون در دفاعیاتش همه چیز را نفی کرده او هیچکدام از اتهاماتش را نمی‌پذیرد. 

كامراني:

**اي كاش جوادی‌فر رضایت نمی‌داد

"کامرانی" پس از پایان دهمین جلسه دادگاه کهریزک در جمع خبرنگاران درباره رضایت جوادی‌فر اظهار داشت: حق جوادی‌فر است که درباره شکایتش تصمیم‌گیری کند و می‌تواند نسبت به هر یک از متهمان اعلام رضایت کند.
 
این شاکی پرونده کهریزک ادامه داد: امروز مرتضوی بخشی از دفاعیات خود را ارائه داد و این دفاعیات بیشتر پیرامون اتهام معاونت در قتل و اظهارات جلسه قبل روح‌الامینی بود.
 
وی با تاکید بر اینکه مرتضوی همچنان با ادامه روال گذشته خود همه اتهاماتش را رد می‌کند، اذعان داشت: مرتضوی توانست با اصرار فراوان مهلت آخرین دفاعیاتش را افزایش دهد، از این رو در جلسه بعد نیز دفاعیات مرتضوی ادامه خواهد داشت.  
 
کامرانی با بیان اینکه از دلیل رضایت جوادی‌فر مطلع نیستم گفت: نمی‌توانم درباره مسائل شخصی افراد اظهارنظر کنم و ما باید براساس چارچوب قانونی پیش رویم، از این رو نمی‌توان پیش‌بینی کرد که فردا چه اتفاقی می‌افتد.  
 
این شاکی پرونده کهریزک همچنین درباره احتمال حرف جوادی‌فر برای کناره‌گیری از شکایتش تصریح کرد: این احتمال را بعید می‌دانم برای اینکه جوادی‌فر حق انتخاب دارد و می‌تواند درباره شکایتش تصمیم‌گیری کند.  
 
وی با انتقاد از این موضوع که مرتضوی همچنان اتفاقات کهریزک را نفی  می‌کند، افزود: امروز روح‌الامینی به دلیل مسافرت نتوانست به جلسه دادگاه بیاید.
 
کامرانی همچنین درباره شهود معرفی شده جدید از سوی مرتضوی اذعان داشت:‌ دادگاه برای احضار شهود مستقلا تصمیم‌گیری می‌کند و شهود بنا به درخواست دادگاه در آن حضور می‌یابند.  
 
این شاکی پرونده کهریزک همچنین بار دیگر در واکنش به اعلام انصراف جوادی‌فر از شکایتش خاطرنشان كرد: انصراف جوادی‌فر از شکایت به خود وي مربوط است اما اي كاش رضایت نمی‌داد.

شهبازي:

**اعلام رضایت جوادی‌فر فقط مربوط به مرتضوی است


"شهبازی" پس از پایان دهمین جلسه دادگاه کهریزک با اشاره به اعلام رضایت جوادی‌فر از شکایت عليه مرتضوی اظهار داشت: جوادی‌فر براساس تصمیم قطعی خود از شکایتش نسبت به مرتضوی اعلام انصراف کرد و این اعلام انصراف فقط مربوط به مرتضوی است و شامل بقیه متهمان نمی‌شود.  
 
وکیل حیدری‌فر ادامه داد: کل جلسه امروز به صحبت‌های مرتضوی اختصاص داده شد و ادامه دفاعیاتش در جلسه آینده اخذ می‌شود‌ و  پس از مرتضوی نوبت موکل بنده است که آخرین دفاعیات خود را ارائه کند.  
 
شهبازي درباره شهود مورد نظر حیدری‌فر خاطرنشان كرد: دادگاه با حضور این شاهدان موافقت نکرد. 

**قاضي مدير خراساني ختم دهمين جلسه دادگاه را اعلام كرد/جلسه بعدي چهارشنبه

انتهاي پيام/
برچسب ها: دادگاه ، کهریزک ، پرونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار