مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا، فشارخون بالا را زمینه ساز ابتلای به بسیاری از بیماری ها دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رهبری با بیان اینکه این مشکل به اعضایی همچون کلیه ها، چشم ، قلب و مغز آسیب وارد می کند افزود: فشارخون بالا به طور معمول بدون پیش آگهی و علامت است و شاید تا زمانی که منجر به بروزعوارض ناشی از آن نشود ، تشخیص داده نشود.

به گفته وی، فشار خون بالا یکی از مهم ترین عوامل خطرساز برای ابتلای به بیماری عروق تغذیه کننده قلب به شمار می آید و افراد برای پیشگیری از این بیماری باید به طور مرتب سالانه فشار خون خود را اندازه گیری کنند.

رهبری گفت:خطر فشار خون بالا با افزایش سن ارتباط مستقیم دارد و پیشینه خانوادگی در این زمینه نیزیکی دیگر ازعوامل خطر است واین بیماری ممکن است درهمه اعضای یک خانواده وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اضافه وزن ، مصرف نمک فراوان، مصرف کم ویتامین D دررژیم غذایی، اضطراب و فشارهای روحی در غذا از علت های ابتلای به فشارخون بالا است افزود: ابتلای به برخی از بیماری ها از جمله کلسترول بالا ، دیابت ، بیماری های کلیوی ، تنگی نفس درهنگام خواب و یا بارداری ممکن است درافزایش فشار خون تاثیرداشته باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.