پیش نشست «اولین همایش بین‌المللی تولیدمثل و سومین همایش ملی اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری» در دانشگاه‌علوم پزشکی جهرم با حضور متخصصان و اندیشمندان آفریقای جنوبی در دانشگاه‌علوم پزشکی جهرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، محمدکاظم تدین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در این نشست بیان کرد: این همایش آذرماه امسال به میزبانی جهرم برگزار می‌شود.

وی افزود: بهداشت و کنترل جمعیت در جهان اسلام، افزایش جمعیت فرصت یا تهدید، ابعاد روانشناختی، جامعه‌شناختی، فرهنگی و اقتصادی کنترل جمعیت در کشورهای اسلامی، پیامدهای اخلاقی و فقهی کاهش نرخ باروری و توانمندسازی خانواده‌ها در تحقق اهداف باروری محورهای این همایش را شامل می‌شوند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در اولین همایش بین‌المللی تولیدمثل دانشمندان کشورهای اروپایی نیز حضور پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام، عضو هیات علمی دانشگاه پزشکی جهرم نیز بیان کرد: از آنجایی که مسئله جمعیت مسلمانان از نظر قدرت سیاسی، نظامی، اقتصادی، چالش و گفتگو با تمدن های رقیب اثرگذار است آنچه که در همایش اخلاق تولید مثل مطرح می شود مسئله کنترل جمعیت در جهان اسلام می باشد.

وی با اشاره به حضور اندیشمندان کشورهای مختلف جهت شرکت در همایش بین المللی تولید مثل و اخلاق در شیوه های نوین درمان ناباروری، افزود: عمده مطالب این همایش پیرامون سخنان رهبری در زمینه لزوم برخورداری جمعیت جوان در کشور بوده و حضور محققان خارجی پیرامون اهداف سیاسی و دینی این امر در سطح بین الملل و جهان اسلام می باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه پزشکی جهرم گفت: در این زمینه ذهنیت های مناسب و شباهت های بسیاری وجود دارد که نتیجه آن همکاری و همفکری کشورهای جهان اسلام است.

دژکام تصریح کرد: در این نشست از پروفسور ابوالفضل ابراهیم که در زمینه درمان ناباروری تالیفات بسیاری دارد دعوت شد تا در همایش آذرماه در جهرم حضور داشته باشد.

وی افزود: باید موضوعات جمعیت شناسی کشورهای اسلامی را مد نظر داشته باشیم. غلام محمدحسین، عضو موسسه اسلامی‌پزشکی آفریقای جنوبی نیز گفت: مسائل مطرح شده محققان آفریقای جنوبی با محققان ایرانی دانشگاه پزشکی جهرم حول محور جنبه‌های اخلاقی پزشکی بود.

وی افزود: ما در کشور خود نیز پیرامون این مسائل بحث و تبادل نظر داریم.

عضو موسسه اسلامی‌پزشکی آفریقای جنوبی بیان کرد: ما خوشحالیم که در این زمینه با محققان ایرانی ارتباط داشته باشیم. مباحث مطرح شده در جلسه امروز با دیدگاه‌های ما نیز مطابقت و هم‌خوانی داشت.

محمدحسین ابراز امیدواری کرد: ارتباط میان محققان ایرانی و آفریقایی در زمینه مسائل پزشکی به‌ویژه درمان ناباروری افزایش یابد.

وی گفت: این دیدگاه‌ها موجب بیشترشدن تفکرات کشورهای مسلمان به یکدیگر می‌شود./س

برچسب ها: همایش ، درمان ، ناباروری ، جهرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.